Ingen krefter

pebbles

Gift med forumet
Er det flere av mai-mammaene som har det sånn? Jeg er helt tom, jeg orker nesten ikke å lage meg mat en gang! Å dusje er et ork, sloss med meg selv hver dag før jeg kommer meg i dusjen! Antaglig kommer dette av kvalmen, men kan det være andre årsaker også? Jeg har høyt jernlager og blodprosenten er fin..

jeg kjenner meg veldig igjen.. Kunne ønske jeg kunne sovet hele dagen.
æsj nettopp laget taco/pita til meg og typen, fikk ikke spist noe for jeg ble så utrolig kvalm. er så lei den kvalmen, klarer ikke mat eller noen lukter. ikke rart jeg har gått ned 5 kilo på litt over en måned[&:][:'(]
vil bare få energien min tilbake og slutte å være kvalm.

Er konstant slapp og trøtt. Det er et ork å gjøre noe som helst. Vil helst bare slappe av og sove hele dagen.. jeg har også fine blodverdier etc. Kroppen jobber vel hardt da...

henger meg på her jeg også.. Sover sikkert 20 timer i døgnet, noe jeg egentlig ikke har tid til. fikk idag beskjed om at standpunktkarakterene mine henger i en tynn tråd, og vært sykemeldt en liten stund. Jeg føler meg bare lat og feit, emn jeg vet jo at dette kan være helt normalt. hadde ikke gjort noe om det gikk over.
også jeg har sunne blodverdier og babyen vokser og gror i en fart.
vondt i magen oxo, leddbåndene strekker seg. For ikke å snakke om ryggen!
Nå høres det ut som at jeg ikke gleder meg, men det gjør jeg altså!
Bare litt fortvilet over situasjonen. Vil Vil, men orker ikke...

æ har hatt utruli masse energi i d siste.
men ikkje i går å i dag før då har æ logge me influensa.
men ellers så har æ di siste ukan fått tbake dein vanlie energien min

Jeg er liksom over den perioden med kvalme og trøtthet... Er trøttere enn før jeg ble gravid, men helt overkommelig. Håper det snart går over for dere også jenter!!!

Hm, det kan ikke være en mulighet for at det er flere der inne da? Eller har dere vært på UL kanskje, og fått konstatert at det bare er en. [:)] Jeg har ei venninne som var HELT tappet for krefter, og orket absolutt ingenting. Så kom hun på sin første UL, og der fikk hun vite at hun venter tvillinger! [:D][:D] Men man kan jo være sliten uansett, spesielt det første trimesteret. det har blitt mye bedre hos meg nå, men er fremdeles mye mer sliten enn normalt. Så dagene blir en smule "uforutsigbare"; den ene dagen orker jeg ganske mye, mens den andre omtrent ingenting..
Håper dere får mer krefter snart....

Stor klem[;)]

Ja tenk om det er flere der inne! Jeg tror nok at grunnen til at jeg er helt tappet for krefter er at jeg spyr så mye. Men skal på ultralyd imorra, da får vi se hvor mange som er der inne![:D]

sånn har faktisk jeg det også... jeg er kjempe trøtt og ufattelig sliten hele tiden!!! Det er et ork alt sammen. Jammen godt det ikke bare er meg... er liksom over den værste kvalmen jeg nå da, men jeg er jo helt pumpa for krefter. Og det er lite gøy når det nærmer seg jul, og jeg har 4 unger fra før! Har ikke vært sånn i de andre svangerskapene.

ORIGINAL: Linnemi

Hm, det kan ikke være en mulighet for at det er flere der inne da? Eller har dere vært på UL kanskje, og fått konstatert at det bare er en. [:)] Jeg har ei venninne som var HELT tappet for krefter, og orket absolutt ingenting. Så kom hun på sin første UL, og der fikk hun vite at hun venter tvillinger! [:D][:D] Men man kan jo være sliten uansett, spesielt det første trimesteret. det har blitt mye bedre hos meg nå, men er fremdeles mye mer sliten enn normalt. Så dagene blir en smule "uforutsigbare"; den ene dagen orker jeg ganske mye, mens den andre omtrent ingenting..
Håper dere får mer krefter snart....

Stor klem[;)]

Ha ha ha, du hadde rett linnemi! Var på ultralyd i dag, og her er det to babiser i magen min![:D][:D] Er veldig glad, og litt skremt... Nå har jeg lov til å være litt ekstra tappet for krefter syntes jeg...

NÆ!!!! HJELPEMEG så ARTIIIIIIIG!!!!!! Nei, nå fikk jeg frysninger!!! Du store tid, dette var jo helt utroolig! Da får du ha dobbelt gratulerer!!!! [:D][:D][:D] Tenk det da, tvillinger! [:)] WOW... Ja, nå må du BARE "tillate" deg å være ekstra sliten, det er jo dobbelt opp der inne! Du stooore tid asså! [:D]

He he he, ja tusen takk! Stortartet dette, vet ikke hva vi har gjort som er så heldige men... Nå har jeg gått ut i permisjon, det ble fortgang i sakene da det ble oppdaget to der inne! Så nå skal jeg bruke de siste mnd til å kose meg og gi masse energi til de to vidunderene mine![:D]

Ja, det gjorde du helt rett i. Du trenger det du kan få av tid og energi nå, og lade opp ikke minst[;)] Ett barn i magen er jo et under i seg selv, men at det eksisterer to bebiser i én mage er enda mer underlig! Jeg har alltid lurt på hvordan flere barn i magen får plass! [:)] Tenk da på hvordan det må være å ha 6! Oj, nei, nå nøyer vi oss med at du har to, hihi. [:D] NYYYYT tiden fremover!

har heller ingen ork til noe, lyst til bare å sove.zzzzzzzzzzzz. kan jo ikke det, har to andre barn å ta meg av + hus, som ikke ser ut,hehe.....får satse på at energien kommer tilbake til våren, alt er jo trøttere og " slitsommere" om vinteren.

Det får holde med to! Jordmor sa at hun skulle se om det var flere der, men da sa mannen min stopp![:D][:D]

Back
Topp