Ingen i min omgangskrets har barn enda...

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Tenker litt på når jeg selv var liten, og hadde mange søskenbarn på min alder. Om mamma og pappa hadde mange venner med barn på min alder. Det gjorde at jeg sjelden kjedet meg. :)

Men så tenker jeg på den at den lille vår som er på vei ikke kommer til å få det sånn. Vi har nemlig ingen venner som har eller venter barn nå, og barnet får heller ingen søskenbarn på ganske mange år regner jeg med. Så er jeg ikke selv en person som blir veldig fort kjent med nye mennesker heller. Noen flere som har vært i en slik situasjon? Redd for at barnet skal ha få andre barn å leke med.

Vi planlegger og håper at vi skal kunne ha han eller hun hjemme litt lengre enn et år, så da blir det jo ikke barnehagebarn å leke med i starten heller.

Er det lettere å komme i kontakt med andre på lekeplassen, eller babysvømming eller lignende når barnet er kommet? Jeg håper iallefall det. Håper noen vil dele tanker og erfaringer. :)

Det er helt sikkert barselgrupper gjennom helsestasjonen din? Spør jordmor der:)

Jeg møtte også noen fantastiske jenter fra forumet her da jeg gikk med førstemann, vi møttes ganske mye:)

Det ordner seg helt sikkert, ellers tenker nok du mer på det en barnet tror jeg.
Vær flink til å finne på ting så ikke du kjeder deg ihjel i tillegg;)

❤️ Termin desember-14 ❤️

Taster fra appen:)

Barselgrupper, det har jeg ikke tenkt på nei. Er det noe som blir arrangert på helsestasjonen? Eller gravide\mødre som tar initiativ til å møtes selv?

Det ordner seg sikkert ja, men vil jo at lille spire skal få noen små å leke med også. :D hehe. Og så er det viktig å gjøre litt voksenting sammen med mannen av og til også regner jeg med. :)

Er litt i samme situasjon selv, men vet at de har barselgrupper på helsestasjonen hvor jeg bor og da møter man jo mange med barn som er like gamle som sitt eget :) Det kommer sikkert til å ordne seg for deg og, og møter man mødre som har barn på samme alder som ditt så har man sikkert mange ting å snakke om også, så det blir lett å skaffe nye venner :)

de har gjerne åpne barnehager du kan gå i og ;)

babyjente 27 Juli ♡

Var i samme situasjon som deg, fikk førstemann når jeg var 20. (6 år siden) Kjente ingen som hadde barn. Ble kjent med noen her inne og på barselgruppa som jeg brukte dagene med. Det hjalp :) ellers er det ikke kommet noen søskenbarn her enda, og blir nok lenge til. Og det var først når jeg gikk gravid med nr 2 i fjor at en andremann i venninnegjengen fikk baby. Så de er seige her :p heldigvis så har jeg et søskenbarn som også er min bestevenninne, som har to barn så vi tilbringer mye tid sammen (lekeland, ferier, svømmehall) og håper at barna blir litt mer søskenbarn enn tremenninger :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Du skal se at om et års tid har også flere i din krets trolig en liten på vei. Når noen først har startet så slår det ringvirkninger. Så finnes det kanskje barselgrupper, babysang, åpen barnehage og kanskje andre ting :)

Jeg har og vært o samme situasjon med førstemann, og jeg ser at bhg var viktig både for barnets og min sin sosiale situasjon. Kanskje du kan ha en liten prosent i bhg om du ser at dagene blir for lange, evt finne en barnepark/åpen bhg? Det er forskjell på unger, men min sønn trengte de andre barna, han var litt lei foreldrene i ettårsalderen, så det er jo fint at man tenker litt på det sosiale! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk for alle svar. :) Ser ikke så "svart" på dette nå. Kan jo håpe at vi starter en "trend" med å få barn i vennekretsen, hehe.

Takk for alle svar. :) Ser ikke så "svart" på dette nå. Kan jo håpe at vi starter en "trend" med å få barn i vennekretsen, hehe.
I tillegg blir det jo den eneste babyen, det betyr som regel ekstra oppmerksomhet :) ;) er ikke så dumt det heller !! Er glad nå når mine barn slipper dele besteforeldrene sine, betyr mye både for barna, oss og dem å ha den sterke relasjonen de har :) og kan få mye alenetid sammen! spesielt for min yngste, som ikke har farmor&farfar.. Det er fordelen med å være først :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Har vært der og. Når første kom for nesten 19 mnd siden. Enda ingen som har fått barn. Ble godt kjent med andre foreldre etter at bhg begynte.

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Back
Topp