Ingen hjerteslag på ordinær ultralyd

lyse gul

Glad i forumet
Jeg fikk beskjed i dag om at hjerte har stoppet. En gang mellom 29.11 og i dag.
Jeg er 18 uker og må settes i gang på torsdag. Fikk en tablett for å klargjøre livmorhalsen i dag.

Har noen noe tips for å komme seg igjennom dette?

Var det like vondt som en vanlig fødsel? Fikk dere smertelindrende? Har født 2 barn før.

Valgte dere å se barnet?

Jeg er helt ødelagt og er bare redd.
 
Åhh nydelig deg❤️ Jeg ber deg lese denne
https://www.lub.no/tema/sorg/barnet-døde-i-magen-før-uke-24

Den gir deg masse fine råd som du ikke vil angre på å følge ❤️ Ja jeg ville anbefalt å se og holde uansett hvor liten babyen din er❤️ ja det er en vanlig fødsel med vanlige rier, og ja du får all smertestillende du ønsker ❤️. Hvilket sykehus skal du føde på? Gå inn på georgs gave på Facebook og skriv en liten melding der til Jannike og fortell henne om dette så kan du si du ble tipset fra meg så får du en boks fra henne som vil virkelig hjelpe deg i tiden etterpå med å få ting til babyen din. https://www.facebook.com/georgsgave/
 
Og ja det du skal igjennom nå er virkelig ikke lett❤️ Å føde sitt døde barn uansett når det dør i magen er ingen lett ting, det er det tyngste du gjør, men vit at kroppen vet fortsatt hvordan man føder. Men les på LUB side sider så får du litt tips og fra flere andre i LUB som har mistet ca samme tid som deg så angrer ingen på bilder eller å holde barnet sitt❤️ Kondolerer så mye❤️
 
Sender deg en kjempestor klem. Så leit å høre. Mistet selv i uke 21 etter vannavgang. Angret ikke på at jeg så henne, angrer på at jeg ikke turte å holde henne ❤️ er du usikker så spørr der du skal føde, de kan se først om du er usikker siden du ikke vet hvor lenge han/hun har vært død. Vi tok noen bilder og det er godt å ha. Det er veldig ulikt ift. Smerter. Nå er du kortere på vei, men jeg opplevde fødselen likt som med han som er født til termin. Samme smerter frem til full åpning, men ingen pressrier. Fikk flytende morfin som de kalte det, mens andre har hatt mindre smerter enn jeg hadde. Sender deg mange tanker
 
Hoff:-( Jeg måtte føde sønnen min død i uke 34 i september i år. Det var ikke lett. Han var stor og som en helt vanlig fødsel. Jeg har også født to ganger før. Sorgen kommer til å gå opp og ned, støtt deg på alle vær åpen med de rundt deg. Du kommer deg gjennom dette! Vær sterk! Du vil alltid ha med deg en sorg, men det blir bedre. Ønsker deg lykke til og skriv gjerne til meg hvis det er noe du lurer på<3
 
Hei. Dette var trist å lese, jeg føler veldig med deg!
Hos meg ble det oppdaget misdannelser hos baby i uke 18 på ordinær ultralyd. Vi ble anbefalt senabort da baby ikke ville ha overlevd svangerskapet uansett. Jeg ble satt i gang på samme måte som du beskriver, og gikk gjennom en "vanlig" fødsel med rier osv. Fikk epidural og de var veldig på tilbudssiden hva gjelder smertelindring. Anbefaler å ta imot det du får.
Fikk heldigvis en fantastisk jordmor som gjorde det hun kunne for at dette skulle gå så greit som mulig, uten den gode oppfølgingen tror jeg det hadde vært enda vanskeligere. Vi valgte å ikke se baby, men fikk med avtrykk som vi har rammet inn. En spesiell opplevelse som jeg ikke unner noen, men det er dessverre slik som skjer iblant. Bruk de du har rundt deg for det det er verd, snakk om det, og ta imot alt du kan av oppfølging. Tenker på deg og det du skal igjennom. Det er ikke lett, men man kommer seg gjennom det.
 
Kjære deg,jeg kondolerer så mye :( Jeg har født min lille i 22 uker,fikk all smertestillende som kan gis. Vi valgte å se ham og eneste vi angrer er at vi tok ikke mer bilder. Sender stor klem :(
 
Kondolerer så mye. Dette var veldig trist å lese. Jeg mistet i uke 16, men så ikke fosteret. Det angrer jeg på.
Men kjenn etter hva som er rett for deg/dere. Sender deg en klem.
 
Ser denne er gammel. Men tenker om noen ser på eldre tråder i en lik situasjon så vil jeg også legge til at jeg også angrer på at jeg ikke sa fra at jeg ville se barnet bedre (fikk se han på 2-3 meters avstand) og skulle gjerne også fått holde han. Vet jo ikke hva det ville gjort for meg i ettertid, da jeg mista min engel i uke 20 og han var veldig liten da han ikke fikk nok næring og hadde ligget inne noen dager etter at han fikk vingene sine. Men før jeg fikk snipp, så gjorde det veldig vondt å ikke vite hvordan han så ut. Men for meg så han veldig stor ut å fikk nesten sjokk da de hadde veid han til litt over 200 gram. Så kan nok ikke sammenlignes med en vanlig fødsel, var iallefall mye lettere enn jeg hadde forestilt meg en fødsel. Snipp kom med keisersnitt så kan ikke sammenligne der heller.
 
Back
Topp