Ingen hjertelyd..

Songbird_84

Flørter med forumet
Da har man vært hos jordmor og prøvde å se om vi fant hjertelyden.. dessverre gjorde vi ikke det.. Jordmor sa det kunne hende jeg var kortere på vei enn jeg trodde, og at det var vanlig og ikke finne den så tidlig... Hadde jo gledet meg til å få en bekreftelse på liv der inne, men jordmor sa iallefall at hun kjente kanten på livmora, og kjente at den hadde begynt å vokse, så det var jo heldigvis et godt tegn...:)

Det trenger ikke å bety at du ikke er så langt på vei engang. Min Jm sier at hvis barnet ligger med beina og armene frem mot din mage så finner man ikke hjertelyden. De må ligge med ryggen mot magen slik at aparatet kan oppfatte lyden. Kanskje bebisen din bare lå med ryggen innover...?

Ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg , det er jo så tidlig enda ,fosteret ligger jo fremdeles nedi bekkenet ditt :)

Jeg kan først høre hjertelyden nå når jeg er 11 uker og er annengangs. 

Nesten rart at jordmødrene prøver så tidlig synes , min lege sjekker aldri  før etter 12 uker .

Veldig lett at man blir bekymret .. Noen uker til så finner dere nok lyden :)  

Ikke noe å bekymre seg over og det er jo bra at livmora viser tegn til å vokse :)
Jeg fikk beskjed at når jeg skal til Jm i morra , da er jeg 12+2 så kan jeg være akkurat i grenseland til at det kan være vanskelig å finne hjertelyden.
Jeg har vært på ul i uke 8 og uke 10 og vet at det skal være noe der, men håper vi finner den uansett :)

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt om å få komme tilbake om 2 - 3 uker :)

Takk for det.. Skal tilbake om litt under 1mnd, så håper de hører noe da..:) Ble jo litt skuffa, men var jo litt innstillt på det og...

Æsj, det er så teit at de prøver og ikke finner noe. Da burde man nesten hatt krav på ultralyd, for man blir jo smårar av mindre!

Med min nr 2 fant ikke legen hjertelyd på første kontrollen, og beklaget at han i det hele tatt prøvde, og sa at om jeg ble veldig bekymra kunne jeg få henvisning. Da hadde jeg nettopp vært på tidlig ul og sett liv, så jeg ble ikke så urolig. 

I dag har jeg vært på ultralyd og sjekket nakkefold etc; da så vi at morkaka har lagt seg foran. Så om noen hadde prøvd å finne hjertelyden kunne det blitt vanskelig.

Hei på deg! Vi er like langt vi to, og i dag prøvde jeg faktisk doppleren min, men uten hell.. hadde aldri problem med å finne hjertelyd med den sist, men da prøvde jeg ikke før uke 12. Tror rett og slett at for meg er det enda for tidlig. Og det er vel vanligere å ikke finne den enn å finne den så tidlig.. Så ikke bekymre deg :) Du får nok høre den neste gang ;)

du finner den nok neste gang :)

Synes egentlig det var kjempedumt av jordmoren din å i det hele tatt prøve og finne hjertelyden så tidlig:S blir bare bekymringer av slikt. Babyen din har det nok heeelt supert, svømmer og koser seg :)

Ikke tenk på det. Jeg var hos legen min for 1 uke siden, og han fant heller ikke hjertelyd. Senere på dagen fikk jeg lånt en angelsound, og fant jammen hjertelyden selv:) 

Her prøver de normalt ikke å høre hjertelyd før rundt uke 16, fordi de ofte ikke finner den selv om alt er i orden..

Jeg var hos fastlegen igår på første kontrollen.. Spurte fint om hun kunne prøve, og sa jeg var klar over at hun mest sannsynlig ikke kom til å finne den. Hun prøvde og fant den ikke.. Det var uke 12+0. Idag har jeg vært på ultralyd (bestilt for flere uker siden) og fikk se en sprellende baby og et hjerte som banket 170 slag i minuttet..

Ikke vær bekymret. Alt er nok supert i magen din.. Syntes at leger generelt ikke burde prøve å høre etter hjertelyd så tidlig..

Jeg var hos jm i dag og er 12+2. det var så vidt ho fant hjertelyden, var veldig vanskelig men vi fant den så vidt to ganger emoticon  og da er det nok ikke så rart at ho ikke fant den på deg.
Lykke til neste gang :)

Takk for svar alle sammen...:) Håper på bedre lykke neste gang...

Jordmor fant ikke hjertelyd hos meg heller. Men jeg mener at jeg har kjent bevegelse... hmm ikke noe å bli klok på. Skal til legen i morgen, kanskje han finner noe.

Back
Topp