Ingen har tenkt på babyshower

Bkno1525810

Flørter med forumet
Venter mitt andre barn, og denne gangen tror jeg ikke noen av vennene mine har tenkt på babyshower.. Jeg fikk med den første jenta, men nå nærmer det seg termin og jeg har ikke hørt om noen planer med venner.. De andre både i nærmeste og større vennekrets har fått arrangert babyshower for nummer en, to og tre. Jeg har vært med å handle inn og planlegge for min nære venninne. I det siste har vi ikke vært så flinke til å samlest noen av oss. Ikke fordi vi ikke vil treffes, men hverdagen er travel og jeg vet at det er mange av dem som enten sliter med sitt, eller mye å gjøre/ tenke på/ planlegge i hverdagen. Jeg vet at det hørest overfladisk ut, og uviktig i det store bildet, men er likevel litt lei meg for at ingen har tenkt tanken på å stelle i stand noe for meg og den lille. Det er ikke gavene eller overraskelsen, men det å bli tenkt på- og samles før den travle tiden med ny baby kommer. Vet aldri hvilken baby man får, og at man har kapasitet til å ta i mot mange på besøk / verte opp kort tid etter fødsel er jo ikke selvsagt. Dessuten vil det vere litt trist om ingen vil møtes i månedene før, men alle vil treffes når jeg har fått babyen. Da føler jeg på at de vil se baby, ikke meg. Er jeg bare hormonell og overfølsom? Hva ville dere gjort? Har tenkt litt på å ta iniativ selv og invitere noen venner, slik at vi får til å treffes før fødselen. Utfordringen er at vi er midt i en flytteprosess og ikke har hus å invitere til. Hadde ingen hatt babyshower nr to eller tre hadde jeg selvsagt ikke tenkt på det på samme måten..

Har ingen gode råd, men sender deg en god klem❤️ forstår godt at du synes dette er sårt ❤️ du og lille hadde fortjent en liten feiring ❤️

Venter mitt andre barn, og denne gangen tror jeg ikke noen av vennene mine har tenkt på babyshower.. Jeg fikk med den første jenta, men nå nærmer det seg termin og jeg har ikke hørt om noen planer med venner.. De andre både i nærmeste og større vennekrets har fått arrangert babyshower for nummer en, to og tre. Jeg har vært med å handle inn og planlegge for min nære venninne. I det siste har vi ikke vært så flinke til å samlest noen av oss. Ikke fordi vi ikke vil treffes, men hverdagen er travel og jeg vet at det er mange av dem som enten sliter med sitt, eller mye å gjøre/ tenke på/ planlegge i hverdagen. Jeg vet at det hørest overfladisk ut, og uviktig i det store bildet, men er likevel litt lei meg for at ingen har tenkt tanken på å stelle i stand noe for meg og den lille. Det er ikke gavene eller overraskelsen, men det å bli tenkt på- og samles før den travle tiden med ny baby kommer. Vet aldri hvilken baby man får, og at man har kapasitet til å ta i mot mange på besøk / verte opp kort tid etter fødsel er jo ikke selvsagt. Dessuten vil det vere litt trist om ingen vil møtes i månedene før, men alle vil treffes når jeg har fått babyen. Da føler jeg på at de vil se baby, ikke meg. Er jeg bare hormonell og overfølsom? Hva ville dere gjort? Har tenkt litt på å ta iniativ selv og invitere noen venner, slik at vi får til å treffes før fødselen. Utfordringen er at vi er midt i en flytteprosess og ikke har hus å invitere til. Hadde ingen hatt babyshower nr to eller tre hadde jeg selvsagt ikke tenkt på det på samme måten..
Uff det er kjedelig når man føler at man gir mye til mennesker som ikke gir tilbake! Hvis jeg var deg ville tatt kontakt med den nærmeste venninnen min og spurt henne om hun hadde hørt noe :Heartred Kanskje hun har en god forklaring eller har en plan:Heartred

Jeg fikk nå, 1,5 uke før termin

Ja skjønner at du synes det er sårt når det har blitt arrangert for andre med nr. 2 :Heartred

Jeg er den første i min familie som får barn og så og si i min venninnekrets. Jeg inviterte selv til babyshower for familie og en for venninner.

Var mest oppmøte med familie. Men var bare en venninne som endte opp med å komme av 8 inviterte, så følte det nesten var litt bortkastet å feire det med venninner. Flere som avlyste dagen før eller samme dag. Da hadde jeg allerede pyntet og handlet inn mat og kaker.

Hvis jeg skal ha babyshower med venninner for nr 2, så inviterer jeg de heller med ut å spise. Så slipper jeg å kjøpe inn mye pynt som bare 1 får sett. Er sikkert lettere for enkelte å komme om man heller inviterer selv enn at de andre skal gjøre det. Er mange som ikke tenker over det. At hverdagen er så travel og tiden går så fort for de som ikke er gravid selv. Også er det mange som ikke vet om det er noe den gravide selv ønsker om man ikke har ytret det før.

Har vel egentlig sagt at jeg ikke nødvendigvis trenger en til babyshower for når jeg skal ha en baby nr 2. Det er jo mest ment fra gammelt av å hjelpe til med gaver for den nybakte familien. Tipper nr 2 kommer til å arve det meste fra nr1 uansett. Så det å gå ut å spise er sikkert lettere å få gjennom. Dessuten var det 3 av mine venninner som ikke turte å komme uten gave da de har veldig høye studielån og ingen jobb enda. Sa de ikke trengte å ta med noe gave, men de ønsket ikke komme tomhendte heller. Så da valgte de bare å si nei. Men sånn er det bare.

Hvis du virkelig vil ha en nr 2, så ta initiativet til å be noen selv. Så slipper du å føle på at ingen vil møte deg.

Back
Topp