Bkno1525810
Flørter med forumet
Venter mitt andre barn, og denne gangen tror jeg ikke noen av vennene mine har tenkt på babyshower.. Jeg fikk med den første jenta, men nå nærmer det seg termin og jeg har ikke hørt om noen planer med venner.. De andre både i nærmeste og større vennekrets har fått arrangert babyshower for nummer en, to og tre. Jeg har vært med å handle inn og planlegge for min nære venninne. I det siste har vi ikke vært så flinke til å samlest noen av oss. Ikke fordi vi ikke vil treffes, men hverdagen er travel og jeg vet at det er mange av dem som enten sliter med sitt, eller mye å gjøre/ tenke på/ planlegge i hverdagen. Jeg vet at det hørest overfladisk ut, og uviktig i det store bildet, men er likevel litt lei meg for at ingen har tenkt tanken på å stelle i stand noe for meg og den lille. Det er ikke gavene eller overraskelsen, men det å bli tenkt på- og samles før den travle tiden med ny baby kommer. Vet aldri hvilken baby man får, og at man har kapasitet til å ta i mot mange på besøk / verte opp kort tid etter fødsel er jo ikke selvsagt. Dessuten vil det vere litt trist om ingen vil møtes i månedene før, men alle vil treffes når jeg har fått babyen. Da føler jeg på at de vil se baby, ikke meg. Er jeg bare hormonell og overfølsom? Hva ville dere gjort? Har tenkt litt på å ta iniativ selv og invitere noen venner, slik at vi får til å treffes før fødselen. Utfordringen er at vi er midt i en flytteprosess og ikke har hus å invitere til. Hadde ingen hatt babyshower nr to eller tre hadde jeg selvsagt ikke tenkt på det på samme måten..
Kanskje hun har en god forklaring eller har en plan