Ingen god følelse...

Supertrio

Andre møte med forumet
I morgen skal jeg på UL, og i dag kom nervene skikkelig...

I mine to andre svangerskap er dette noe jeg har gledet meg stort til. Tenk å kunne få se den lille som gjemmer seg i magen, og kanskje også få vite om det blir en jente eller gutt. Den opplevelsen gjorde at det hele ble så virkelig og jeg fikk med en gang et mer nært «bånd» til det lille mirakelet som vokste i magen min.
Og denne rørende og store opplevelsen fikk jeg dele med min (daværende) kjære, og babyens kommende far, noe som også gjorde at kom enda nærmere hverandre.

Men denne gangen er så annerledes. Ikke nok med at jeg fortsatt er i «sjokk» over at jeg nettop har fått vite at jeg faktisk er gravid, men så har jeg ikke klart å fortelle dette til noen rundt meg enda. Jeg tenkte å vente til etter i morgen for først se om alt var som det skulle med den lille.
Barnefaren er eneste som vet (ikke samme barnefar som til mine to andre barn). Vi er ikke i et forhold..
Vi avsluttet «oss» for et par mnd siden... Han ønsker at jeg skal søke om senabort.
Noe som er helt utenkelig for meg å gjennomføre, spesielt mtp hvor langt jeg faktisk er på vei.
Skal jeg ta livet av fosteret med tabeletter for så å føde han/hun ut? Bare tanken på å gjennomføre og oppleve noe slikt river i hjertet mitt og får meg til å gråte som fy. Og hadde jeg gått gjennom noe slikt så tror jeg det hadde vært en svært vanskelig og tung bagasje og ha med seg videre i livet...

Så nå sitter jeg her og føler meg så alene og redd. Jeg gruer meg til imorgen for å dra på sykehuset alene. Jeg er så redd for at det skal være noe halt og at jeg ikke har noen der for meg. Jeg er også redd for bare tanken av å oppleve dette alene skremmer meg. Jeg er redd for at jeg ikke skal klare å glede meg over eller ha en god opplevelse i det hele tatt uansett om alt er bra med den lille. ..
Jeg har ikke lyst til å være så redd for å dra på sykehuset i morgen, og med disse hormonene er jeg redd for at jeg bare kommer til å begynne å gråte allerede på venterommet for så å ikke klare å stoppe..

Er det noen fler som har måtte reise alene på ul av forskjellige årsaker? Hvordan var opplevelsen deres?

Beklager for et så enormt negativt i innlegg fra meg.. Men akkurat slik situasjonen min er nå så er dette forumet det eneste stedet hvor jeg kan få utløp for mine tanker og følelser. Så med et håp om at det kanskje hjelper pittelitt så er det verdt et forsøk.

kommer forhåpentligvis med mer positive innlegg fra nå av altså..

I mine to andre svangerskap er dette noe jeg har gledet meg stort til. Tenk å kunne få se den lille som gjemmer seg i magen, og kanskje også få vite om det blir en jente eller gutt. Den opplevelsen gjorde at det hele ble så virkelig og jeg fikk med en gang et mer nært «bånd» til det lille mirakelet som vokste i magen min.
Og denne rørende og store opplevelsen fikk jeg dele med min (daværende) kjære, og babyens kommende far, noe som også gjorde at kom enda nærmere hverandre.

Men denne gangen er så annerledes. Ikke nok med at jeg fortsatt er i «sjokk» over at jeg nettop har fått vite at jeg faktisk er gravid, men så har jeg ikke klart å fortelle dette til noen rundt meg enda. Jeg tenkte å vente til etter i morgen for først se om alt var som det skulle med den lille.
Barnefaren er eneste som vet (ikke samme barnefar som til mine to andre barn). Vi er ikke i et forhold..
Vi avsluttet «oss» for et par mnd siden... Han ønsker at jeg skal søke om senabort.
Noe som er helt utenkelig for meg å gjennomføre, spesielt mtp hvor langt jeg faktisk er på vei.
Skal jeg ta livet av fosteret med tabeletter for så å føde han/hun ut? Bare tanken på å gjennomføre og oppleve noe slikt river i hjertet mitt og får meg til å gråte som fy. Og hadde jeg gått gjennom noe slikt så tror jeg det hadde vært en svært vanskelig og tung bagasje og ha med seg videre i livet...

Så nå sitter jeg her og føler meg så alene og redd. Jeg gruer meg til imorgen for å dra på sykehuset alene. Jeg er så redd for at det skal være noe halt og at jeg ikke har noen der for meg. Jeg er også redd for bare tanken av å oppleve dette alene skremmer meg. Jeg er redd for at jeg ikke skal klare å glede meg over eller ha en god opplevelse i det hele tatt uansett om alt er bra med den lille. ..
Jeg har ikke lyst til å være så redd for å dra på sykehuset i morgen, og med disse hormonene er jeg redd for at jeg bare kommer til å begynne å gråte allerede på venterommet for så å ikke klare å stoppe..

Er det noen fler som har måtte reise alene på ul av forskjellige årsaker? Hvordan var opplevelsen deres?

Beklager for et så enormt negativt i innlegg fra meg.. Men akkurat slik situasjonen min er nå så er dette forumet det eneste stedet hvor jeg kan få utløp for mine tanker og følelser. Så med et håp om at det kanskje hjelper pittelitt så er det verdt et forsøk.

Off, virkelig en vond situasjon du er i. Jeg foreslår at du forteller en av dine nermeste, enten det er familie eller veninne(r) som du stoler på og føler deg trygg på. For å gå igjennom dette her helt alene er virkelig ikke bra, verken for deg eller den lille i magen. Du vil se det blir lettere å bære når du har noen å snakke med og det å få lettet hjertet ditt. Masse lykke til, både videre og på UL i morgen ❤️ Håper det ordner seg for deg, og at du finner ut av det. Men dette må du som sagt ikke bære på helt alene kjære deg, det vil ødelegge deg psykisk.

Dette må være fryktelig vanskelig! Har du familie eller veninne som kan bli med til ul? Jeg tror ikke barnefar har fått øynene opp over hvor stor baby faktisk er? da hadde han nok ikke foreslått senabort? som btw jeg tror skal noe mer til å få uansett.
Sender en klem ❤️

Jeg hadde snakka med en nær venninne, bare for å ha noen som støtter deg. Jeg har en samboer som heller ikke er klar for denne babyen (enda). Så han ville ikke være med på ultralyd. Han endte opp med å bli med til sykehuset og venterommet men ville ikke bli med inn. Jeg ville ikke tvinge han å gjøre det til en dårlig opplevelse for oss begge, så jeg gikk inn alene. Og det angrer jeg ikke på :happy:

Uff da, dette var ingen hyggelig lesning :(
Jeg håper du bråbestemmer deg for å ringe moren din, en søster, bror eller god venninne. Babyen er så stor nå at veldig mange kjenner den sparke, og da har den vokst ganske mye! Helt uhørt å skulle ta abort bare fordi han ikke vil ha barn. Han har vært med på dette akkurat like mye som deg.
Så får han heller velge å la vær å være en del av barnets liv, men det vil nok slå tilbake på han før eller senere.
Om du blir stående i det alene så klarer du det utmerket! Husk du har to store barn fra før som du har klart å oppdra og de hjelper helt sikkert til❤️

Til spørsmålet om å dra alene på ul; jeg var på en privat oul som mannen min ikke kunne være med på (dro pga bekymringer, så var på offentlig oul uka etter). Men jeg hadde med meg mamma og ho satt SÅ stor pris på å få være med og være den første sammen med meg som fikk vite at det var en frisk og sprek liten lillebror ❤️ så det trenger absolutt ikke være noe galt i å ha med noen andre. Det viktigste er at du får en fin opplevelse av den timen ❤️

Forstår godt dette er tøft for deg. Håper ul blir positivt likevel. Var de ikke litt større de andre barna? Om alt går vegen blir de nok kjempeglad og en veldig god støtte å ha for deg. Utrolig hva vi kvinner greier oss igjennom. Bf vil nok også stille opp senere? Er tøft nå ja, en skal likesom helst være to sammen om alt. Lykke til idag :Heartred

Hadde jeg bodd i nærheten av deg, hadde jeg meldt meg frivillig til å følge deg i dag. Så innmari vond situasjon å være i. Du har opplevd magien i det med eksen to ganger, og jeg skjønner det oppleves veldig sårt å ikke ha samme støtte og glede nå som du har opplevd tidligere. Dette kommer i tillegg til at dette her kommer som en kjempe overraskelse i det hele og det store. Det var sånn at det ikke er noe tvil om at du er så langt på veg som du tror du er nå?
Støtter hva flere sier her over, snakk med noen du har tillit til om dette og hør om det kan være mulighet for å bli med. Det kan gjøre det enklere på alle måter for deg i tida som kommer, for det blir mye du skal måtte forholde deg til fremover. Spesielt en barnefar som ikke ønsker seg dette barnet. På den måten (ved å inkludere noen) så blir du uansett aldri å stå alene oppi alt dette.
Masse lykke til i dag. Og masse lykke til fremover! ❤️

Jeg tok med mammaen min på min oul. Hadde noen venni der i bakhånd. Anbefaler å so det til noen. Utrolig hvordan de stiller opp. Min erfaring ❤️❤️❤️ lykke til

Det her var vondt å lese. Men du er sterkere enn du tror, og man får ikke mer enn man klarer å takle :) Hvis du bor i nærheten skulle jeg gjerne være med deg. Støtter forslaget om å fortelle noen som står deg nær - venn/familie/e.l.

Så vondt å lese ❤️ Jeg var på ul alene, mannen min hadde oppkjøring på lastebil så fikk ikke blitt med :happy: gikk helt fint å jordmor er vant til alt fra 1 person til en hel haug så ikke beskymre deg :) du er nok dessverre ikke alene om å finne ut at du er gravid etter et forhold har løst seg opp:( Tenk på deg selv og din familie, gjør det som er best for deg ❤️ Men ul alene da får du bare mer kontakt med jordmor enn ellers ❤️❤️

God klem til deg... Støtter de over og si fra til nærmeste...
Jeg har risikosvangerskap så dratt på ul mange ganger alene.. Mannen kan ikke være med hele tiden.. Han var med på OUL. Men skal om et par uker til og da drar jeg alene.. Jeg er og alltid nervøs over å være alene.. Men har gått greit hittil...

Først å fremst trenger du ikke æ beklage over et negativt innlegg, dette er jo en halv grunnene til at slike forum finnes!!

Støttet de andre her om forslag på å finne noen å fortelle det til. Samtidig så betviler jeg ikke at du ikke er sterk nok til å gjennomføre ultralyden alene om du må.
Alt står nok helt sikkert bra til med lille, kroppen din har gjort dette før å vet hva den skal gjøre.

Masse lykke til i morgen!! Spent på å høre hvordan det gikk:Heartred

Tusen takk, dere er virkelig gode altså. Ved å lese kommentarene deres her så ble det mye lettere å dra på UL i dag, det hjalp faktisk utrolig mye. Tiltross for at dere er fremmede, så var det så godt å lese og vite at «jeg hadde dere der» ❤️

Jeg følte meg overraskende rolig på vei til sykehuset, og på venterommet. Var faktisk overraskende avslappet helt til jeg kom inn til Legen. Var ikke noe galt med legen, tvert imot. Var heller litt for lite galt med han. Foran meg satt den unge, altfor kjekke og sjarmerende mannen. Han fortalte meg at siden jeg var noe i tvil om hvor langt jeg var på vei så var det hovedmålet på ultralyden og fastsette dette. Jeg kunne bare kle av meg så ville han først starte med innvendig ul. Akkurat som om slike ting ikke er forferdelig kleint nok som de er, så hjelper det ikke at det er en altfor kjekk mann som skal gjøre det. Jeg synes det var så flaut at følelsen av redselen og ensomheten jeg fryktet skulle være så stor, ble veeeldig mye mindre enn hva jeg fryktet. Det høres sikkert helt rart ut, men kan jo skylde litt på hormonene også sier vi
Så var det tid for utvendig ul, og jeg ble med ett helt oppslukt i hva jeg så på skjermen. Det at jeg var der uten noe barnefar tenkte jeg ikke over engang. Jeg var jo ikke der alene forde, hva var jeg så redd for? Jeg hadde jo verdens herligste lille skapning der med meg jo; med et hjertet som dunket perfekt, med ben som sprellet som bare det, to armer, et perfekt hodet, ryggmarg og en vakker profil. Følte meg ikke alene et sekund. ❤️

Igjen takk for støtten og gode ord og råd, dere var til stor hjelp og trygghet for meg før jeg dro i dag❤️ Legen mente jeg mulig «bare» var 16 uker på vei, så mulig det blir augustbaby her da. Men fikk ny time 18/3 til den faktiske ordinære Ul så får jeg se om det blir lik beregning da.

Gratulerer så masse med en sprell levende og perfekt skapning ❤️ Og vel blåst ultralyd. Veldig typisk at du skulle møte den kjekkasen da, men om ikke anna førte det til en god storry for oss...
Og noe du kanskje kan le litt selv av oppi alt.
Hvordan ser du for deg å involvere folk rundt deg om skatten nå som du har sett den med egne øyner? For ser for meg at du føler dette med ett ble enda mer ekte og reelt nå som du har sett den, og du vet at du er ganske godt på veg med den å..

Sånn forresten... Om du nå ikke «tilhører oss» så husk at vi er her for deg like vel. Tror jeg har flere med meg når jeg sier at vi veldig gjerne ønsker å høre hvordan det går videre med deg.... ❤️

Tusen takk, dere er virkelig gode altså. Ved å lese kommentarene deres her så ble det mye lettere å dra på UL i dag, det hjalp faktisk utrolig mye. Tiltross for at dere er fremmede, så var det så godt å lese og vite at «jeg hadde dere der» ❤️

Jeg følte meg overraskende rolig på vei til sykehuset, og på venterommet. Var faktisk overraskende avslappet helt til jeg kom inn til Legen. Var ikke noe galt med legen, tvert imot. Var heller litt for lite galt med han. Foran meg satt den unge, altfor kjekke og sjarmerende mannen. Han fortalte meg at siden jeg var noe i tvil om hvor langt jeg var på vei så var det hovedmålet på ultralyden og fastsette dette. Jeg kunne bare kle av meg så ville han først starte med innvendig ul. Akkurat som om slike ting ikke er forferdelig kleint nok som de er, så hjelper det ikke at det er en altfor kjekk mann som skal gjøre det. Jeg synes det var så flaut at følelsen av redselen og ensomheten jeg fryktet skulle være så stor, ble veeeldig mye mindre enn hva jeg fryktet. Det høres sikkert helt rart ut, men kan jo skylde litt på hormonene også sier vi
Så var det tid for utvendig ul, og jeg ble med ett helt oppslukt i hva jeg så på skjermen. Det at jeg var der uten noe barnefar tenkte jeg ikke over engang. Jeg var jo ikke der alene forde, hva var jeg så redd for? Jeg hadde jo verdens herligste lille skapning der med meg jo; med et hjertet som dunket perfekt, med ben som sprellet som bare det, to armer, et perfekt hodet, ryggmarg og en vakker profil. Følte meg ikke alene et sekund. ❤️

Igjen takk for støtten og gode ord og råd, dere var til stor hjelp og trygghet for meg før jeg dro i dag❤️ Legen mente jeg mulig «bare» var 16 uker på vei, så mulig det blir augustbaby her da. Men fikk ny time 18/3 til den faktiske ordinære Ul så får jeg se om det blir lik beregning da.
Herregud så godt å lese at du fikk en så positiv opplevelse ut av det:)

Huff, det høres ut som en ganske forferdelig situasjon og være i, forstår at det må ha vært tungt natten som var med alle de tankene :Heartred Sier som nevnt over her at det er absolutt ikke noe galt i å lufte tanker som ikke er utelukkende positive her! Tror nesten det kan være lettere for mange og kunne gjøre det til noen man ikke må forholde seg til i hverdagen, så jeg mener iallefall at slikt skal det være rom for her:)

Men uansett, så fint at det gikk bra på UL idag!! Er virkelig helt magisk og få se baby på skjermen, og jeg er så glad for at du fikk en fin opplevelse :Heartred Hvordan tenker du at du gjør det videre nå med og fortelle det til de rundt deg? Jeg sier meg enig med Lillegull-14 at vi veldig gjerne vil høre hvordan det går videre med deg selv om du kanskje ikke bare er vår likevel, og at vi er her for både deg og baby!:Heartred

Så bra at det ble en bedre (om kanskje noe kleinere opplevelse) enn forventet :happy:

Gleder meg til å følge def fremover!

Back
Topp