Ingen gjensynsglede

• Trådstarter Trådstarter Urolig mamma
  • Opprettet Opprettet
U

Urolig mamma

Guest
Jeg er en mamma som har begynt å bli litt urolig for barnet mitt sin reaksjon på å begynne i barnehagen. Hun gråter litt når jeg går og strekker seg etter meg, men det går helt fint så lenge jeg bare vinker hadet og går. Så er hun visst ganske sutrete og klengete i barnehagen, men det som bekymrer meg er at hun ikke viser noen gjensynsglede når jeg kommer for å hente henne. Det er som om jeg kunne ha vært hvem som helst, hun smiler ikke, strekker seg ikke etter meg eller noe. Jeg gir henne litt tid, og etter ca et minutt (ikke lenge, men det føles som en evighet) rusler hun bort og klatrer litt på meg (jeg setter meg på gulvet), men ikke sånn "Det er endelig mammaen min", mer som om jeg bare er en voksen hun kjenner og liker, men ikke mer enn det.

Dette er så sårt for meg at jeg skriver anonymt, jeg har grått masse, og jeg tør ikke snakke med helsesøster, for jeg er redd hun skal tro barnet mitt har tilknytningsproblemer. Det skjer bare i barnehagen, alle andre steder er hun mammadalt, men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil til meg for trøst hvis hun har vært sutrete hele dagen. Jeg blir like lei meg hver gang, og nå begyner jeg å lure på hva barnehagepersonalet tror også. De virker overrasket over at hun ikke løper inn i armene mine så snart jeg kommer inn døra...

Noen som har noen tanker eller lignende erfaringer?

Jeg tror ikke du skal uroe deg jeg.
Hvor lenge har hun gått i barnehagen??

Min sønn var slik en periode i barnehagen. Gråt når jeg gikk, overså meg totalt når jeg hentet han. Var ei som jobbet i barnehagen som sa at det er ganske vanlig i perioder. På en måte barnets måte å "straffe" foreldrene på for at de går om morran.
Gi det litt tid så går det nok over! Jeg tviler ikke ett sekund på at jenta di er kjempeglad for å bli hentet av mammaen sin :)

Jeg syns det høres helt vanlig ut, og det kommer nok til å gå seg til =)

Hadde det sånn med mini også. Grein når vi leverte han, men når vi skulle hente han, så løp han i motsatt retning.
Det blir bedre når de blir eldre! :)

Tenker og det som er blitt nevnt her , at jenta di blir lei seg når du går og da er furt når du er tilbake og alt "er bra igjen". Er nok heller fordi hun blir så lei seg når du går. Bhg personalet har sikkert vært borti dette før, men kanskje de ser sånn på dere fordi de skjønner at det er leit.

Datteren min er også sånn! Hun ser så vidt på meg når jeg henter henne, og løper unna :P Jeg ser på det som bra jeg, da, da trives hun der! Hun vil ikke være med hjem, men når jeg har fått snakka litt med henne så er hun kjempegira på å komme : )
Tror ikke du trenger å bekymre deg, spesielt når du sier at hun er mammadalt ellers. Slik er mi, også :)

Det ville jeg ikke beskymret meg over:)
Enig med det de andre skriver over her:)

Har samme erfaring som de over her fra da største begynte i barnehagen :) Husker jeg syntes det var sårt til å begynne med. Men så fant jeg ut at det var helt normalt :)

Det er helt normalt og vil gå over :)

Dette skjer daglig i den barnehagen jeg jobber i også. Dette er veldig normalt.
Tror noe skyldes at barnet faktisk har det gøy/opptatt av noe akkurat da det blir hentet og vil rett og slett ikke hjem.
En annen ting er at barnet er "furt" for å ha blitt satt der tidligere på dagen.
Jeg som barnehageansatt ser aldri rart på foreldrene av den grunn. Er bare sånn det er noen ganger med de små:P

Back
Topp