Ingen garantier enda...

bjlind

Forelsket i forumet
Kjenner litt på følelsen om dette med MA.. noen som vet hvor lenge man kan ha dødt foster i seg før man merker det? Annet enn på UL da. Jeg har ikke særlig tid til å føle på dette med at jeg er gravid enda.. og tenker lite på det. Samtidig så tørr jeg ikke glede meg over det for vet jo aldri om det er liv der. Noen som har noen erfaringer rundt dette med MA?

Er veldig redd selv! Har ei venninne som måtte føde i uke 28, det vare en ma! :(( er sååå trist!! Ingen bør få oppleve dette!!!

Store frykten her og, sammen med å føde for tidlig og morkakeløsning ;o( Har ingen erfaring,bank i bordet!!

Vi må bare tenke på at stort sett går det bra, og fokusere på det :) Og så lenge man ikke røyker,drikker eller bruker narkotika så er risikoen lav for at noe fælt skal skje når man har sett et bankende hjerte, ifølge jordmoren min. 

Banker i bordet for oss alle, på februar 11 forumet mitt,skjedde det ikke noe farlig etter uke 12 minns jeg. En fødte i uke 28 men det har gått veldig bra :)

jeg har ikke sett eller hørt noe bankende hjerte enda. har jo UL  i mars og jm time på torsdag, så blir å se da om hu finner noe hjertelyd ellers er det vel å gå til ord UL da.

Sist fødte jeg i 37 etter å bli satt i gang pga svangerskapsforgiftning og babyen var jo veldig lita .. bare 2250 så har jo litt skrekken. men får krysse fingra på at det går bra. Føler jo innimellom at jeg kanskje kjenner liv, men "bortforklarer" det med at det sikkert er luft for å ikke glede meg for mye. vel vel.. man får bare vente å se og håpe kroppen sier ifra hvis noe er galt.

Enig her altså, spesielt etter at jeg var syk med influensa nå. Klarer liksom ikke helt å falle til ro med at minien ikke har tatt skade av det (ja litt overhysterisk much) 
Skal til jm i morgen kl 14 så jeg håper håper at jeg får høre hjertelyd. Har hørt 1 gang før og var på UL i uke 10 og alt har vært bra men jeg kjenner fremdeles spøkelset som pirker meg på skuldra.... dumme spøkelse!!

Første gang jeg var gravid hadde jeg en MA i uke 15, begynte plutselig å blø, rett på sykehus og ul - utskrapning neste dag :( Viste seg at fosteret hadde vært dødt i 7 uker..Hadde aldri trodd det kunne skje meg.
Har i ettertid mistet 4 ganger til, så jeg klarer heller ikke å slappe av helt. Nå skal det sies at jeg har en autoimmun sykdom da, det betyr at kroppen min angriper seg selv og dermed også fosteret.. MEN det er faktisk ikke så vanlig å miste som man får inntrykk av her inne på forumene, de aller aller fleste går det jo bra med og det hjelper å tenke positivt å glede seg over graviditeteten :) Jeg så hjertet banke i uke 11 og har nå bestemt meg for at denne gangen skal det gå bra (klarer ikke alltid å tro på det) men sjansen for å miste etter uke 12 er svært liten og jeg nekter å la angsten ta meg. Senk skuldrene jenter, babyene deres har det nok helt sikkert bra :)

Jeg forstår godt at du/dere er bekymra. Sånn har jeg følt det de siste to ukene. Var på ul i uke 12 og da var alt i orden..men ettersom ukene går og symptomene har blitt svakere og svakere, så har jeg blitt bekymra igjen. Ikke kjenner jeg livmora eller har fått noe mage heller..

Krøp til korset i dag og handla meg en angelsound. Fant hjertelyd med en gang :) det var deilig det! Da vet jeg at det er liv der inne. 

Mista i fjor på denne tia, var da 20 uker på vei, og fødte ei datter. Så kan ikke si at dette svangerskapet har vært enkelt. Kommer nok ikke til og slappe av før jeg har en levende unge i armene mine.

Back
Topp