Ingen følelser

MammaTil2❤

Andre møte med forumet
Hei alle flotte :)

Jeg er gravid med nr 3, med termin i november!

Jeg går virkelig med vonde tanker og vil høre om det er fler som har opplevd lignende eller er i samme situasjon.

Har vært på privat ultralyd i mars. Skal på ultralyd på sykehuset nå onsdag 22 mai.
MEN... jeg sliter virkelig med vonde tanker. Jeg føler INGEN glede, føler meg heller IKKE gravid i det hele tatt! det gjør vondt å det sliter virkelig på meg... Samboer får veldig vondt, når jeg føler det sånn. Det blir da hans første barn! Er det normalt og føle sånn? Jeg kjenner jeg blir så lei meg og oppgitt av meg selv..

Det ligger selvsagt en bakgrunnshistorie i dette og mine tidligere svangerskap. Hadde exu i 2014, svangerskap utenfor livmoren. Tok 3år før jeg ble gravid igjen, men hadde store smerter i starten som igjen gikk over. Det samme skjedde med nr 2. Nå har jeg ikke hatt noe smerter eller vondt. Skal sies at jeg var dårlig i starten av dette svangerskapet, oppkast, trøtt, sliten, utrolig dårlig matlyst osv. Nå er alt borte. Og igjen, føler jeg meg ikke gravid.

Unnskyld hvis rotete innlegg

Hei!

Dette forstår jeg at er vanskelig å føle på, samtidig tenker jeg at det er helt normalt at man vakler litt ang hva man føler/ikke føler i svangerskapet. For meg var det f.eks enklere å føle noe når jeg kjente liv.

Du har jo vært igjennom en del tidligere, så det kan være at kroppen tar litt avstand til det hele for å beskytte seg? Uansett synes jeg dette er noe du kan snakke med jordmor om da det ikke er første eller siste gang jordmor hører om sånt :Heartred Hen kan sikkert komme med gode råd. I mellomtiden kan du prøve å reflektere over hvor skoen trykker? Hvorfor føler du ingenting? Hvilken følelse dukker opp når du tenker på baby? Glad? Redd? Sint? Trist? Kjenn litt på det uten å gå deg helt fast! Og vær raus med deg selv, man er jo hormonell som pokker’n!

Stor klem :Heartred

Ja, også går jeg og tenker veldig på når magen vokser. Mtp to tidligere svangerskap, så sier det jo at magen kommer fortere desto flere barn man får. Den tanken har virkelig brendt seg fast... Meen skal også nevne det at jeg var slankere med de to forrige og da var magen lettere og se, har blitt noen kg ekstra siden siste kom:facepalm:

Kommer til og kontakte lege om tankene ikke gir seg etter ultralyd imorgen.
Det var et godt råd! Tusen takk:Heartred

Ooog ja, det er masse hormoner i spinn:happy090

Helt normalt at magen vokser annerledes. Jeg veide 20kg mer i utgangspunktet nå med nr 2, enn med nr 1. var ikke store magen jeg hadde med nr 1 før jeg kom til uke 30 nesten, mens med nr to hadde jeg tidlig tut :smiley-ashamed004 mage er mage, jeg plagdes veldig av at folk på død og liv skulle fortelle meg hvor stor/liten de syns jeg var, og svarte til hvert et vekt/mage spørsmål at «det trenger vi ikke å snakke om». For størrelsen på magen betyr ingenting. Eventuelt kan du gå på vekta baklengs også får jordmor se på tallene selv :happy: det er mange som synes det er vanskelig at kroppen endrer seg, noe man også kan snakke med jordmor om :Heartred

Lykke til med ul :Heartred

Da var ultralyd unnagjort! Og herregud for en lettelse :happy093
Inni magen var det virkelig en aktiv baby, kjærevene :excited001:HeartbigredNoe så fantastisk herlig! Det var showtime under hele undersøkelsen, hehehe. Jeg kjenner at skuldrene mine sank til bakkenivå å tårene trillet! Målinger så veldig fine ut og baby hadde det fint!

Så nå skal det nytes at det er en aktiv krabat der inne:love7

Back
Topp