Ingen følelser

MammaTil2❤

Andre møte med forumet
Hei alle flotte :)

Jeg er gravid med nr 3, med termin i november!

Jeg går virkelig med vonde tanker og vil høre om det er fler som har opplevd lignende eller er i samme situasjon.

Har vært på privat ultralyd i mars. Skal på ultralyd på sykehuset nå onsdag 22 mai.
MEN... jeg sliter virkelig med vonde tanker. Jeg føler INGEN glede, føler meg heller IKKE gravid i det hele tatt! det gjør vondt å det sliter virkelig på meg... Samboer får veldig vondt, når jeg føler det sånn. Det blir da hans første barn! Er det normalt og føle sånn? Jeg kjenner jeg blir så lei meg og oppgitt av meg selv..

Det ligger selvsagt en bakgrunnshistorie i dette og mine tidligere svangerskap. Hadde xu i 2014, svangerskap utenfor livmoren. Tok 3år før jeg ble gravid igjen, nen hadde store smerter i starten som igjen gikk over. Det samme skjedde med nr 2. Nå har jeg ikke hatt noe smerter eller vondt. Skal sies at jeg var dårlig i starten av dette svangerskapet, oppkast, trøtt, sliten, utrolig dårlig matlyst osv. Nå er alt borte. Og igjen, føler jeg meg ikke gravid.

Unnskyld hvis rotete innlegg

Jeg synes det kan høres ut som svangerskapsdepresjon. Jeg ville bedt legen om å henvise deg til psykolog, slik at du kan bearbeide følelsene nå underveis i graviditeten slik at det er mulig å forebygge en eventuell fødselsdepresjon.

Masse lykke til :Heartred

Hei, kjære deg!
Så leit å høre at du føler det slik. Jeg kan si at jeg følte det på samme måte helt frem til uke 12 - stressa, lei meg, usikker, bekymret og fullstendig uten glede. Og dette til tross for at vi hadde prøvd i 3 år, med mange spontanaborter og IVF-forsøk.
Vi er komplekse, vi mennesker, og graviditet er en stor omveltning. Anbefaler at du tar kontakt med f.eks. jordmor eller noen andre profesjonelle du kan snakke med; det gjorde i alle fall susen for meg! Nå - et par mnd etter - kjenner jeg utelukkende på positive følelser rundt graviditeten. Masse lykke til :Heartred

Du er ikke alene om å føle det sånn. Jeg har vært sånn nesten hele veien. Ikke før nå nesten i 3dje trimester jeg har kjent på litt glede og tilknytning til barnet. Dette blir barn nr 2 og hadde det ikke sånn med første, da var jeg glad og følte tilknytning ganske tidlig. Jeg har ingen traumer fra tidligere svangerskap. Men skal sies at jeg har vært mye dårlig/ sliten i dette svangerskapet, mulig det er derfor gleden stort sett har uteblitt.

Tenker at det kan være lurt av deg å hvertfall ta en prat med jordmor om det ❤️

Back
Topp