Ingen egg befruktet denne gangen heller....

Hurricania

Forelsket i forumet
Vi hadde ivf i januar der vi fikk ut tre egg men ingen ble befruktet. Vi fikk nettopp telefon om at ingen av de 10 (!) eggene vi fikk ut i går heller ikke har blitt befruktet.... Spermaprøvene er helt fin, og de tenkte at det sikkert var tilfeldig at det ikke ble befruktning sist, så derfor ble ikke icsi forsøkt denne gangen. De sa noe i dag om at det nok var eggproblemer, men hun kunne ikke si noe om hva det dreier seg om og jeg får ikke snakke med legen før i morgen.

Er det noen som har noe kunnskap om dette? Hva kan være galt? Og er det noe som kan gjøres slik at det finnes et lite håp om at vi noen gang kan bli gravide igjen?

Er helt knust her og føler at drømmen om å bli gravid igjen aldri kan bli oppfylt.....

Nei og nei så trist lesning..[&o] kan ikkje svara deg på det du spør om, men sender deg mange gode klemmer!!!
Håper noken andre veit noko!! Klem.

Å nei..... [:(] kan ikke svare deg, håper du får svar i morgen på hvorfor det er slik. Det må da være noe de kan gjøre i forkant med medisiner kanskje? Du har jo bevisst at du har hatt egg som blir befruktet før. Du kan ikke google litt om dette da? Du er garantert ikke den eneste!

Jeg har en gutt fra før ja som kom helt naturlig og som bestilt, så har ikke fått befruktet egg med ivf før.... Jeg tror at jeg har blitt for lite utredet pga dette, alle sier " du har jo fått barn før, så det er ikke vits å sjekke".
Nå googler og googler jeg, men det ser ikke ut til at dette er et vanlig problem så det er lite informasjon å finne. Tror kromosomtesting av både egg og sæd er nødvendig, men aner ikke noe om prosedyrer for dette. Jeg finner vel ut av dette etter hvert, men kjenner at jeg har veldig behov for å vite om det finnes håp eller om vi må begynne å tenke alternativer....

Trist lesing... Kan ikke svare deg på hvorfor de ikke ble befruktet, men synest du skal spør legen om hvorfor de ikke gjorde ICSI i alle fall på halvparten av eggene..
Hos oss kalte de de bare uforklarlig befruktningssvikt da ingen ble befruktet ved IVF.. Og da ble de ICSI ved neste forsøk der 2 av 4 egg ble befruktet.
Er jammen meg ikke behagelig og morro å gå gjennom mnd med medisiner og hormonhelvette til ingen nytte [8|]
Ønsker deg lykke til neste gang, da bør det vere ICSI og mest trulig helt andre resultat!
Stor klem!

dette var trist å lese[:(]

eg har en venninde som har tatt ivf 3 ganger no. først to forsøk på haukeland der ingenting ble befruktet. så reiste hun til hausken,fikk påvist pco(hun ble ikke sjekka på haukeland[8|]) fikk nye medisiner og no e hun gravid med TVILLINGER[:D]på første forsøk hos hausken...............

11/3
og me dette eg skrev så mener eg at det kan være lurt å skifte klinikk vist de ikke sjekker ut tingene som ikke funker,kanskje en anna klinikk finner ut noe  og kan gjøre noe med det!!!!!!!!!!!

Det er Nesing som skriver dette, men det er noe feil med innloggingen her. Derfor nytt nick [:@].

Uff, så trist å lese at det ikke ble befruktede egg denne gangen heller [:(]. Har heldigvis ingen personlig erfaring med problemet, men kanskje er det for tykt skall på eggene dine som gjør det vanskelig eller evt at det er en mismatch i kromosomene deres? I utlandet driver de bl.annet med hatching der de "skraper" lett på skallet slik at sædcellene skal komme inn i egget. Det er dessverre ikke lov her i landet. Nei, jeg aner ikke hva jeg skal skrive [&:]. Det hjelper jo uansett ikke deg å høre om VilSåGjerne sin venninne, for jeg har lite tro på at skifte av klinikk i seg selv vil ha noen innvirkning overhodet. Hos deg bør man jo utrede videre før nytt forsøk gjøres. Lite produktivt med runde etter runde med stimulering så lenge det ikke kommer lenger enn til uttak hver gang. Synes veldig synd på deg [:(]!

Hehe, VilSåGjerne, vet du er fornøyd med Hausken, for all del, men det er nok ikke løsningen for alle og enhver. I tillegg finnes det andre private klinikker både her i landet og i utlandet som har vel så gode/like gode resultater å vise til [;)]. 

Detet var veldig trist [:(] Men du har vel ikke brukt om noen av forsøkene dine? Når de ikke får egg og sette inn blir det vel abrudt og du har de til gode ikke sant? De burde jo undersøke mer angående eggene dine sånn at du slipper og gå sånni uvisshet, håper du får litt mer svar så du vet hva du har og forholde deg til. Stor klem

ORIGINAL: Ingnes

Det er Nesing som skriver dette, men det er noe feil med innloggingen her. Derfor nytt nick [:@].

Uff, så trist å lese at det ikke ble befruktede egg denne gangen heller [:(]. Har heldigvis ingen personlig erfaring med problemet, men kanskje er det for tykt skall på eggene dine som gjør det vanskelig eller evt at det er en mismatch i kromosomene deres? I utlandet driver de bl.annet med hatching der de "skraper" lett på skallet slik at sædcellene skal komme inn i egget. Det er dessverre ikke lov her i landet. Nei, jeg aner ikke hva jeg skal skrive [&:]. Det hjelper jo uansett ikke deg å høre om VilSåGjerne sin venninne, for jeg har lite tro på at skifte av klinikk i seg selv vil ha noen innvirkning overhodet. Hos deg bør man jo utrede videre før nytt forsøk gjøres. Lite produktivt med runde etter runde med stimulering så lenge det ikke kommer lenger enn til uttak hver gang. Synes veldig synd på deg [:(]!

Hehe, VilSåGjerne, vet du er fornøyd med Hausken, for all del, men det er nok ikke løsningen for alle og enhver. I tillegg finnes det andre private klinikker både her i landet og i utlandet som har vel så gode/like gode resultater å vise til [;)]. 

vet at det finnes mange andre klinikker som er flinke,men det eg ville fram til var at når hun byttet klinikk fant de ut andre ting og endret på medisiner og hun klarte det......egg ble befruktet,noe som ikke hadde skjedd ved de andre forsøkene.
kanskje ofte det som må til,å bytte klinikk?

VilSåGjerne: det var ikke vondt ment det jeg skrev. Bare ser at du så ofte nevner dette [;)]. Sikkert lurt å forsøke andre alternativer etter hvert, men det viktigste er tross alt å utrede hva som eventuelt går galt i første omgang. PCO(S) er jo også en diagnose man faktisk kan få etter hvert og ikke nødvendigvis noe man har fra starten av. Det er også mange grader av det. Det er jo den vanligste diagnosen for oss damer og de fleste blir gravide uten hjelp, heldigvis! I tillegg er det jo et problem at Hausken og andre private klinikker er nettopp private og derfor er dyyyyyyyyre, dessverre! 

Signerer
ORIGINAL: [miss]

Nei og nei så trist lesning..[&o] kan ikkje svara deg på det du spør om, men sender deg mange gode klemmer!!!

Takk for gode ord! Jo, heldigvis er ingen av forsøkene tellende så vi har fortsatt tre igjen. Kjenner at jeg er litt bitter, for jeg spurte i går om de ville forsøke icsi, men fikk til svar at det ville vurderes, men de trodde mest sannsynlig det var tilfeldig at det ikke ble befrukting sist. Er sur på meg selv for at jeg ikke insisterte hardere.

Er spent på hva legen sier i morgen, men jeg ønsker å få utredet ordentlig hva dette handler om. Vil _ikke_ gå gjennom dette flere ganger i alle fall!
Jeg er ganske misfornøyd med klinikken til nå og føler vi får lite og dårlig informasjon. Opplever at vi er på samleband og at individuelle forskjeller ikke vurderes. Vil vurdere å bytte klinikk dersom vi ikke får tilfredsstillende svar fra legen i morgen. Jeg synes det høres ut som om de fleste andre er mer fornøyd enn det vi er i alle fall, så tror det kan hjelpe å bytte behandlingssted, men avventer private alternativer enn så lenge.

ORIGINAL: [miss]

uff så trist[:(][:(][:(]kan ikke svare deg på spørsmålene dine,håper du får mer svar når du har prata med legen.klem

Det samme skjedde med meg nå. Hadde 14 egg ut og kun ett egg som delte seg slik det skulle.
De kaller det uforklarlig befruktningssvikt siden det var normale prøver og neste gang får vi ICSI.

Håper dere får det samme!!!!

Satsar på at ICSI vert din store lykke! Men utrulig trist med to avbrutte forsøk fyrst! Om det har noko med eggkvaliteten å gjera så kan det jo henda du vert satt på pillen 2-3 mnd då det skal hjelpa på eggkvaliteten. Blir spennandes kva klinikken seier til deg! Men utrulig trist at du skal måtta gå gjennom dette! All den medisinen til ingen nytte[&o] Masse lykke til neste gong i alle fall!

Takk for det! Snakket med legen i dag, og eggene mine har dessverre endel feil... Han kunne ikke si noe om hva det handler om, men håper at andre medisiner kan være til hjelp. Av ti egg var det kanskje tre- fire som så grei ut, men de ble jo heller ikke befruktet så noe rart er det jo uansett. Han hørtes ikke altfor optimistisk ut, men han ville forsøke noen runder til.

Så- etter at eggledere og en cyste er kontrollert så skal vi (forhåpentligvis) i gang igjen i mai med langt regime og icsi. Skal gå på en blanding av gonal-f og menopur + klexane.
Blir spennende å se om dette gjør susen, hvis ikke tror jeg vi må vurdere å legge inn årene. Klarer ikke å leve slik som dette i evigheter i alle fall....

Huff, ingen god beskjed å få det der.. Håper og krysser for at andre medisiner, regime og icsi gir andre resultat!
Hold oss oppdatert [:)]
Kjempe stor og trøstende klem sendes herved over!

ORIGINAL: fruit

Huff, ingen god beskjed å få det der.. Håper og krysser for at andre medisiner, regime og icsi gir andre resultat!
Hold oss oppdatert [:)]
Kjempe stor og trøstende klem sendes herved over!

signere denne masse lykke til klem fra meg også

Back
Topp