Ingen bevegelse enda?

PetiteMoi

Glad i forumet
Hei, jeg er 17+6 i dag. Andregangsgravid førstefødte er 1år og det blir 1,5år mellom barna. Men jeg kjenner ikke noe bevegelse enda. Er dette normalt? Husker ikke når jeg kjente bevegelse sist. Har ikke vært på ultralyd å 2uker til jeg skal til jordmor.

Hei, jeg er 17+6 i dag. Andregangsgravid førstefødte er 1år og det blir 1,5år mellom barna. Men jeg kjenner ikke noe bevegelse enda. Er dette normalt? Husker ikke når jeg kjente bevegelse sist. Har ikke vært på ultralyd å 2uker til jeg skal til jordmor.
Helt normalt:) De fleste kjenner ikke noe før i uke 19/20. Jeg kjente tidligere med første enn andremann pga beliggenheten til morkaka.

vet du om du har morkaka foran eller bak? Det har stor betydning på når de kjenner bevegelse.

Kjente ikke noe før nærmere uke 20.med yngstemann, samme aldersforskjell mellom han og storebror som det blir mellom dine. Og set var 3 svangerskapet mitt. Han likte å ligge med ryggen ut og sparke inn mot min rygg. Lå i tverrleie også.

Kan være du har morkaken foran, da kjenner du lite bevegelser før baby blir ganske stor.
Ellers, så er det ikke unormalt å ikke kjenne før nærmere uke 20, uansett. Noen er bare heldige og kjenner liv tidlig :)

Jeg vet ikke helt hvor morkaka mi ligger, skal på ultralyd på fredag (rutine) så håper å se noe der. Var hos jordmor i dag å førte godt hjertelyden vertfall❤️

Her var jeg i uke 20/21 før jeg kjente noe. Men morkaka ligger foran da, så det har mye å si. Men til gjengjeld kjenner jeg tydelige spark hele døgnet etter jeg kjente de første sparken :) venter nr 5

Jeg er 17+1 og kjenner ingen bevegelse enda (3. svangerskap). Jeg fikk vite at morkaka ligge foran da på TUL.
Det hender iblant at jeg kjenner noe som jeg lurer på om kan være bevegelser da. Men ikke slik at jeg vet at det er bevegelser. Så får vente to-tre uker til og håpe å kjenne litt mer da.
Jeg har doppler, som jeg har brukt et par ganger, så jeg vet det er liv inni der iallfall.

Kjente ingenting før uke 20-21. Fikk beskjed fra jordmor om at uke 24 er en slags "frist", at da må du kjenne liv, ellers er noe galt.

Back
Topp