Ingen befruktning - avbrutt

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
hei! Noen som har opplevd å få ingen befruktning flere forsøk? Er så redd vi ikke passer biologisk sammen :(

Nå ble jeg nok litt lite stimulert i tillegg med kun fire egg ut, men det var en skikkelig nedtur og jeg er kjempe redd :(

Hva har klinikken sagt selv?
Kan feks være at eggene ble tatt for tidlig og dermed ikke var modne? Umodne egg lar seg aldri befrukte.
Dette er bare en av mange mulige årsaker.
Klinikken vil nok ha det beste svaret.
Klem ❤️

Først av alt vil jeg si at jeg føler så med deg.. det er helt forferdelig å gå gjennom hele prosessen med ivf og så oppleve at det ikke blir noen befruktning.. God klem til deg :)

Jeg har opplevd det to ganger. Første gangen det skjedde så mente de eggene ikke var modne nok da de ble hentet ut. Fikk på det forsøket også bare ut 3 egg av 14 eggposer. På det neste ble det 4 egg ut etter gjentatt skylling av omtrent 12 eggposer. Kun to egg viste seg å være riktig modiningsgrad, men de lot seg ikke befrukte. Det ble brukt icis på begge disse forsøkene.
Før disse to forsøkene hadde jeg ett hvor jeg ble veldig overstimulert. Fikk da to egg som ble befruktet og senere satt inn i fryseforsøk, men ble ikke gravid på noen av fryseforsøkene.
Det kan være mange årsaker til ingen befruktning, så det beste er å høre med klinikken hva de mener gjelder for deg. For min del mener de nå det er pcos som er årsaken, at cystene ødelegger for eggene som stimuleres frem.

Så leit. Håper dere kan få noen svar fra klinikken.

Jeg tenkte også at det kanskje ikke var noen modne egg? Hvor mange follikler har du? Var de redd for overstimulering og kanskje tok eggene ut pga dette, i håp om at det var noen modne? Som sagt over her så befruktes ikke eggene om de ikke er modne.

Jeg tenkte også at det kanskje ikke var noen modne egg? Hvor mange follikler har du? Var de redd for overstimulering og kanskje tok eggene ut pga dette, i håp om at det var noen modne? Som sagt over her så befruktes ikke eggene om de ikke er modne.
12 eggposer og bare 4 egg, så kanskje? :( De var veldig redde for overstimulering. Men sykepleieren nevnte ikke dette på telefonen idag.

12 eggposer og bare 4 egg, så kanskje? :( De var veldig redde for overstimulering. Men sykepleieren nevnte ikke dette på telefonen idag.
Uansett er det veldig trist.. Når skal du i gang igjen?

Uff, har ikke erfaring med dette, men vil gi deg en klem. Utrolig trist at det ble sånn :(

Har hatt befrukting men har hatt 2 forsøk hvor ingen av eggene har overlevd til innsett.. forferdelig vondt! Man føler seg snytt for flere uker med psykisk og fysisk påkjenning! Sender en klem [emoji173]️
Høres ut som om eggene dine ikke var modne nok[emoji19]

Hei kjære deg! Vet om ei her inne som akkurat ble mamma som opplevde det samme som deg i ett av forsøkene sine. Hun fikk til og med mange egg ut men likevel ingen befruktning, og i de andre forsøkene var det god befruktning og hun ble til og med gravid, så ikke tenk sånn! Noen ganger skjer det bare. Prøv med blanke ark til neste forsøk selv om det ikke er lett. [emoji173]️

Hei.

Da jeg så denne tråden fikk jeg så vondt av deg at jeg laget meg en profil her for å svare.

Sist vinter var jeg gjennom det samme som deg. Til tross for 20 egg ut ble ingen befruktet! Det var en kjempenedtur og vi ble veldig fortvilet. Hadde samtale med legen uka etter. Hverken hun eller ansatt på lab'en skjønte hvordan dette var mulig. For av de 20 eggene var visstnok 19 av god kvalitet, og svømmerne var det heller ingenting i veien med. Jeg spurte legen hvor stor sannsynligheten var for "miss match" mellom meg og mannen. Det mente hun var lite sannsynlig. Av de 1700 forsøkene de hadde i året opplevde de det annethvert år.

Neste runde ble det ICSI på oss, og befruktningsraten var betraktelig høyere! Så selv om det ser mørkt ut nå og fortvilelsen er stor, så håper jeg du ikke mister motet!!!

Jeg kan jo legge til at selv om det ble innsett på det andre forsøket, endte det negativt. Også fryseforsøket et par mnd senere gikk ikke veien. Vi er forøvrig uforklarlig barnløse, men håpet er der enda!

hei! Noen som har opplevd å få ingen befruktning flere forsøk? Er så redd vi ikke passer biologisk sammen :(

Nå ble jeg nok litt lite stimulert i tillegg med kun fire egg ut, men det var en skikkelig nedtur og jeg er kjempe redd :(

Hei du,

Opplevde noe liknende på mitt første forsøk. De hentet ut 16 egg, 1 var modent. Ingen befruktning , da mannen min bomma litt på glasset ved levering av varene( litt komisk). En veldig viktig å få med seg den første delen av sæden når den komme. Det er der kruttet er.

De hadde stimulert meg feil , for mye og for kort. Var overstimulert nesten og klarte det på 7 dager... De sa de tenkte at de ikke ville gi meg flere forsøk, men vi hadde vært uheldig med mannens leveranse også ville de prøve å stimulere meg anderledes neste forsøk. Det har ikke skjedd siden.

Første forsøk er litt bli kjent med hvordan du reagerer på stimuleringen. Kjempekjedelig er det, sjelden følt meg så slått på målstreken.

Jeg føler sånn med deg! Det er helt forferdelig og kommet hele veien til uttak og så blir det ingen befruktning. Jeg har opplevd det 3 ganger Den ene gangen var det slik som hos deg at de tok meg for tidlig og det var ikke modent, da fikk vi ut 4 egg, på de andre forsøkene fikk vi 10 og 12 egg. Jeg har tenkt samme tanke som deg, kanskje vi ikke passer sammen, men vi har også 3 forsøk hvor vi har fått perfekte embryo, så det er håp selv om det ikke alltid klaffer. ❤️ Dersom de hos deg tok for tidlig, så har ikke det noe med deres kombinasjon å gjøre, det er ikke mulig å befrukte et egg som ikke er riktig modnet.

Vi har hatt samtaler med legene etter disse forsøkene og de sier ikke annet enn at det er slik noen ganger, og at vi bare må prøve en ny runde. Jeg skulle gjerne hatt noen svar, men har forstått at det ikke er så lett i denne ivf verden. De har i alle fall ikke gitt oss opp ennå, og selv om det har skjedd flere ganger, har de troen på at det skal gå!

Så ikke gi opp! Det er fortsatt håp ❤️

Har du snakket med legen din? Hva sa han/hun? Spennende å høre hva de sier.

Back
Topp