ingen alkohol i dag fordi..? hjelp!

Harefrøkens

Blir kjent med forumet
Hei,

jeg skal ut å spise middag i morgen med en del mennesker som ikke vet at jeg er gravid. Jeg har heller ingen ønske om å fortelle det ennå.

Meen, vanligvis drikker jeg et lite glass når jeg går ut, det er dog ikke aktuelt nå. og jeg er redd det kommer til å komme spøkefulle "erru gravid nå eller?" kommentarer.

Jeg er en shitty løgner og enkel å lese..he he..

Hvordan forklare eventuelt svare om noen spør? Hva er din dekkhistorie? Setter stor pris på svar!

Last edited:
Eg har pleid å svare med: ja d e lov å håpe og "nå må dokk gi dokk....Ellers hvis du kjøre bil så kan du jo ver sjåfør [emoji6]

Alier deg med servitøren om mulig. Ha et glass du ikke drikker av.

Hadde vurdert å gi beskjed om at du er syk dersom det er sånn at du absolutt ikke vil at de skal vite det[emoji6] Trenger ikke å være med på alt akkurat nå[emoji5]

Du drakk så mye forrige helg at du ikke orker noe nå. Det kan nok mange kjenne seg igjen i :-p

Viss du bestiller vin, og går på do rett etterpå, så stikker du innom baren å sier at du vil endre bestillingen til alkoholfri vin:)

Jeg sa i fjor på en tilstelning at jeg hadde et begynnende magesår som jeg tok noen tabletter for, og at kombinasjonen med alkohol ville føre til en antabuslignende reaksjon (man blir styggdårlig), slik at jeg måtte unngå alkohol mens jeg tok tablettkuren. ;) Bare si du ikke husker hva medisinen heter dersom noen skulle spørre, men ikke si at det er antibiotika. Er det noen "fagkyndige" rundt deg, kan dem avkrefte at det er farlig å ta alkohol sammen med antibiotika, selv om det ikke er det mest optimale.

Håper du får en fin kveld - lykke til med å bevare hemmeligheten! :)

Jeg sa i fjor på en tilstelning at jeg hadde et begynnende magesår som jeg tok noen tabletter for, og at kombinasjonen med alkohol ville føre til en antabuslignende reaksjon (man blir styggdårlig), slik at jeg måtte unngå alkohol mens jeg tok tablettkuren. ;) Bare si du ikke husker hva medisinen heter dersom noen skulle spørre, men ikke si at det er antibiotika. Er det noen "fagkyndige" rundt deg, kan dem avkrefte at det er farlig å ta alkohol sammen med antibiotika, selv om det ikke er det mest optimale.

Håper du får en fin kveld - lykke til med å bevare hemmeligheten! :)
Antibiotikaen som heter Flagyl gir faktisk en antabuseffekt! :-) Men vet ikke hvor vanlig den er å få og når det er vanlig å få den typen..

Antibiotikaen som heter Flagyl gir faktisk en antabuseffekt! :-) Men vet ikke hvor vanlig den er å få og når det er vanlig å få den typen..

Den får du hvis du har en skikkelig heftig soppinfeksjon [emoji85][emoji23]
Noe å snakke høyt om på fest ja! [emoji23]

Bare bestill et glass og lat som at du drikker. Og hvis noen bemerker at glasset ikke blir tommere sier du bare at du ikke likte vinen og egentlig ikke hadde lyst på.

Antibiotikaen som heter Flagyl gir faktisk en antabuseffekt! :) Men vet ikke hvor vanlig den er å få og når det er vanlig å få den typen..
Flagyl er ikke bare til det, men infeksjon i mage/tarm f.eks etter operasjon.

Ja, Flagyl var det medisinen het! Og ja - jeg googlet grundig i forkant, for å være heeelt sikker på at jeg ikke kom til å bli avslørt, og den kunne brukes mot infeksjon i mage ja. ;)

Back
Topp