Ingefærtabletter

Har noen av dere brukt ingefærtabletter som kvalmestillende? Jeg skal på tur med jobben til Tyskland i 5 dager, men sliter med kvalme gjennom dagen :( tenkte jeg skulle prøve dem. Noen erfaringer?

Ingen erfaring.
Du kan jo forsøke prostafen (reisesyke tabletter) ?

Håper kvalmen forsvinner like fort som den kom :)

Kan gravide ta reisesyke tabl.?Har hørt mye for og imot.

HELST skal du ikke ta noe som helst ;) Men jeg har ei venninne som er farmasøyt som sier at man godt kan forsøke postafen (reisesyketabletter) når du leser pakkningsvedlegget står det at du ikke skal ta det uten å rådføre deg med lege, dette står det for øvrig også på ingefærtabletter og andre reseptbelagte kvalmestillende også. Jeg forsøkte postafen, men fikk fryktelig hodepine av det. Fikk resept på afirpran av lege (reseptbelagt kvalmestillende) som gjorde at jeg fungerte greit og fikk i meg noe mat. Disse tok jeg mellom uke 6-8 da jeg hadde det værst. Nå har jeg klart meg uten :) og er 10+3i dag. Fortsatt kvalm, men mest på morgen.

:flower Om du tar akupunktur noen uker før du skal ut i verden, vil kvalmen avta. Jeg har brukt afipran, det funket ikke for meg, jeg fikk kramper og ble veldig syk. Jeg kjente ingen effekt av seaband, men postafen fungerer på meg, hver gang jeg skal ut i verden.

Nå skal det sies at jeg ikke var gravid da jeg tok de tablettene. Men at postafen funker - det gjør det.
:flower

Homøpati det virker. Du kan prøvde det. :flower

Unge ingefærrøtter er saftige og har en svært mild smak, noe som gjør at de ofte blir syltet i eddik – eller sherry som delikatesse – eller blir brukt i tilberedningen av annen mat. Eldre ingefærrøtter er mye tørrere, og har seige fibre. Saften fra eldre ingefærrøtter har en meget sterk smak, og brukes mye i kinesisk matlagning til å gjemme andre sterke smaker, f.eks. lammekjøtt og fisk.
Ingefær blir også brukt til godteri, brukt som smaksstoff i småkaker, og er det primære smaksstoff i ingefærøl, en søt leskedrikk.
I vestlig matlagning blir ingefær nesten utelukkende brukt til søtsaker, slik som ingefærøl, småkaker, godteri, og kaker.
Tørket ingefærspulver har en meget skarp smak, som ikke minner mye om frisk ingefær. Av denne grunn kan man ikke bruke en av de to formene for ingefær som erstatning for den andre.

Ingefærrot
Økonomi og utbredelse

Ingefær blir dyrket i det meste av den tropiske del av verden. De dyreste variantene, og også dem av høyeste kvalitet kommer vanligvis fra Australia, Sør-India og Jamaica, selv om mest ingefær blir dyrket i Kina. Dens opprinnelse kjennes ikke.
Medisinsk bruk

Det er blitt bevist at ingefær er effektivt mot kvalme forårsaket av blant annet reisesyke.[trenger referanse] Medisinsk bruk av ingefær anbefales ikke for følgende grupper: gravide, ammende, personer med blødningsforstyrrelser, hjertesykdom, samt personer med kjent allergi for ingefær eller andre planter i ingefærfamilien. Diabetikere og personer som bruker medisiner, urter eller kosttilskudd bør drøfte bruk av ingefær med lege.
Ingefærroten inneholder mange antioksidanter, og pulverisert tørket ingefær brukes i tabletter. Drikken ingefærøl har også alltid vært anbefalt mot kvalme i de land hvor det har blitt brygget.

takk for svar! Har nettopp laget meg ingefær te, og den hjalp :thumleft
Reiser på onsdag, så det er ikke så veldig lenge til. Skal til en time hos legen imorgen, kan forhøre meg om bruk av ingefær :)

Jeg fikk hvertfall "grønt lys" på det, og afipran forige svangerskap :)

Jeg tok afipran i et tidligere sv.skap for å fungere.. Har flere venner som har tatt det som også har hatt god effekt! :)

Det finnes litt forskjellige te du kan drikke, som skal virke mot kvalmen :) Jeg ville prøvd det før tabletter, men det er kun fordi jeg ikke er så glad i sånne ting :p

Sist kjøpte jeg seaband, gikk med de konstant. Var det eneste som faktisk hjalp :)

Jeg går også med seabands konstant. Om de hjelper eller ikke vet jeg ikke, men vil ikke ta de av ;)

Jeg hadde seaband forrige gang, aaaaaner ikke hvorfor jeg ikke har funnet dem fram denne gangen.. Er jo bare dumt! Er myyye kvalmere denne gangen, men sist hjalp de.

Jeg hadde seaband forrige gang, aaaaaner ikke hvorfor jeg ikke har funnet dem fram denne gangen.. Er jo bare dumt! Er myyye kvalmere denne gangen, men sist hjalp de.

Ta de frem å hiv de på ;)

Ta de frem å hiv de på ;)

Ja må jo bare det nå når jeg kom på de!! Har faktisk uansett tenkt på å ta fram den eska med gravidklær osv, for jeg vokser utav bhene mine :P Bukser går fint ennå :) Så da må seabanda fram også!!

:fish Jeg har ikke plass til seaband på håndleddene mine, de er fullt av dekorative band, og jeg tror at så lenge de bandene er på, vil alt være fint med meg. o_O Jeg kan om jeg må klare å skivse plass til 2 seaband. :greet015Tar jeg de seaband på, da er det fullt da.

Back
Topp