ingefærrot?

Heisann har lest og hørt at ingefær skal vera bra mot kvalme, men noen som har gode tips til kordan tilberede det? Har kjøpt færsk ingefærrot å lurte på om eg skulle prøva å laga tea? men hadde vert kjekkt med gode tips siden eg er så kvalm å kaster opp i utgangs punktet hadde det hjelpt om det smakte noen lunde[&:]

te skal visst være bra ja.

Men siden jeg ikke klarer te, ingen typer, så er det ingen fristende løsning for meg...

Kan jo også legge litt fersk ingefær i et glass med vann. eller så får man kjøpt ingefær kapsler på apoteket for ca 50 kr som også virker veldig bra :)

Bør man ikke rådføre seg med lege før man tar ingefær? Eller er jeg helt bak mål?

har konferert med lege siden eg kjøpte ingefær kapsler med peppermynteolje på apoteket, ho på apoteket meinte det var bra men legen var usikker på peppermynte olja gjekk sikkert fint men kunne ikkje heilt svare på det, men ingefær måtte eg berre prøve med sa han, står oggså i svanger skaps boken at ingefær te kan hjelpe så regner med det er tryggt å prøve. men dropper dei tab fra apoteket siden det var peppermynte olje i dei.

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/zing_off.htm

Back
Topp