Ingefærkapsler mot kvalme

Nisa

Betatt av forumet
Sist graviditet brukte jeg ingefærkapsler mot kvalme, har akkurat kjøpt det på apoteket og så står det på pakken at gravide og ammende bør rådføre seg med lege før bruk.... Googlet det på nettet og plutselig så advarer de å bruke ingefær når man er gravid fordi man ikke vet om det kan skade fosteret..... Skal si man snur på flisa ja.

Noen her som har hært med lege eller jm om bruk av ingefær?

Tips som kan holde kvalmen i sjakk tas i mot med takk og!

Slitsomt med kvalme!!
Legen anbefalte med å prøve reisesyke tabeletter, trur dei heter prostfen, eller ingefær tabletter. Har prøvd ingefær før, men følte ikke de hjalp så mye. Men litt skummelt å lese at det kan være farlig da med ingefær.
Eg er betre når eg ikke stresser.
Eller så kan det hjelpe å spise ofte. 

Brukte det og sist svangerskap,men tror ikke det var noen særlig effekt for å si det slik. Fant ut at det ikke anbefaltes likevel,og sluttet -merket ingen forskjell whatsoever. Har dessverre ingen særlig gode tips mot kvalmen,den er i ferd med å overta livet her også. Eneste som kan hjelpe litt akutt er å tygge på en salt lakrispastill. Dette gir jo ganske kort virkning,og man kan ikke knaske de hele dagen heller. Så slik som sist så ser det vanskelig ut å finne noen gode løsninger!! Noen syns slike kvalmearmbånd fra apoteket hjelper,noen har effekt av postafen. Ellers er det jo selvsagt det å spise ofte,men det er jammen ikke lett det heller når en bare er kvalm hele tida..urk. vi får håpe det roer seg etterhvert!:)

Er akkurat det å spise ofte jeg sliter med - frister ikke å spise når man er kvalm.. Jeg kaster heldigvis ikke opp, men brekker meg og tårene spruter.. Festlig å sitte i resepsjonen på jobben da...

Husker ikke hva jeg gjorde med kvalmen sist, funket ikke med de armbåndene, men funket med lovehearts - det funker ikke nå.

Nei, vi får bare bite tenna sammen og komme oss gjennom de ukene som er igjen.. forhåpentligvis ikke altfor mange

Noen nevnte ingefær-te, men jeg gidder ikke å ta mange forskjellige. Har nettopp vært hos legen, og fått beskjed om å ta jern og folsyre, og spise sunn mat og drikke mye væske :)

Back
Topp