Ingefær

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Visste dere at høyt inntak av ingefær gir økt risiko for abort. Jeg blir gal! Det var ikke SÅ stress å være gravid i 2011 :hilarious:
Kan likeså godt legge seg ned i sove i 9 mnd..:rolleyes:

Oi! Og jeg som nettopp leste at ingefær er bra hvis man er kvalm i svangerskapet.. men hva er høyt inntak?

Helt enig! Sist jeg gikk gravid, i 2005, var det ikke like mye varsler. Godt de forsker og vet mer, men er jo nesten skummelt nå.. :)

Visste ikke om ingefær nei..
Ellers helt enig - det er mye mer stress nå enn i 09 og 2014..

What?! Jeg har jo drukket ingefær-te for å bli mindre kvalm :facepalm:

Leste også om det på Helsedirektoratets sider.. Men det stod "i store mengder" - hva vil store mengder si?...

Kan ikke se for meg at det er store mengder :)

ja, såg heldigvis dette! Står at man ikke bør drikke ingefærshots og det har jeg ikke gjort ☺️

Så greit å vite. Kommer nye advarsler hele tida. Syns det var mye mer å tenke på i 2015 enn det var i de tre første svangerskapene mine.

Jeg unngikk å drikke ingefær i dag, hadde kjøpt meg drikke ute på café, hellet drikken oppi et glass, blir litt usikker om det er trygt og søker det opp. Leser inn på matportalen tror jeg at en dansk studie på rotter/mus viste at 20 mg (tror jeg) førte til abort hos samtlige av dem. La oss si det sånn, jeg lot være og drikke den. Better safe then sorry :shifty:

Jeg skal lage gulrot og ingefær suppe i morgen. Med god samvittighet:headphone:

Back
Topp