Ingefær

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
jeg gikk til apoteket i dag for å finne noe som kunne lette på kvalmen.. hun pekte ut ingefær tabletter og jeg kjøpte de.
Kommer hjem og leser bakpå at gravide og ammede bør kontakte legen før inntak.
Kan vel ta de?
Er det noen her som har prøvd?

Min kjæreste kom hjem med ingefærkapsler av merket bio life. På denne står det ingen advarsel for gravide.
Hva inneholder din?
Kan det være at den ikke er oppdatert etikett eller tilsetningsstoffer?
Bio life inneholder ingefær, kapsel laget av hydroxypropylmetylcellulosa, ingefær eterisk olje.

Det er denne jeg kjøpte

Vedlegg

• DECBE58F-5B5A-4161-8598-B617FE118CD5.png
    DECBE58F-5B5A-4161-8598-B617FE118CD5.png
    115,9 KB · Visninger: 4
Fyllstoff (dikalsiumfosfat), ingefærpulver, gelatin, overflatebehandlingsmidler (hydroksypropylmetylcellulose, magnesiumsalter av fettsyrer

De skriver det kun for å helgardere seg mot søksmål :p

Vet ikke om jeg syns den hjelp engang, sist jeg var gravid fant jeg noen sugetabletter som var helt magiske... dessverre husker jeg ikke hva det var:shifty:

Jeg drikker alkoholfri ingefær øl. Viste ikke at man skulle begrense inntak av ingefær

Dette står om ingefær på rolv.no

Ingefær mot kvalme og oppkast i tilknytning til graviditet

Ingefær blir av både urtemedisinere og leger ofte anbefalt mot morgenkvalme som mange gravide opplever under de tre første månedene i svangerskapet. Urten blir ofte anbefalt inntatt som te, men kapsler med ingefær kan virke bedre for de kvinnene som er følsomme for smaken på ingefær. Ingefær som kvalmedempende middel skal bare brukes når behovet er tilstede. Under graviditet bør ingefær bare brukes i korte perioder og dosen bør ikke overstige 1 g tørket og pulverisert ingefær daglig.

Vet ikke om jeg syns den hjelp engang, sist jeg var gravid fant jeg noen sugetabletter som var helt magiske... dessverre husker jeg ikke hva det var:shifty:
Det hjalp ikke for meg heller...

Dette står om ingefær på rolv.no

Ingefær mot kvalme og oppkast i tilknytning til graviditet

Ingefær blir av både urtemedisinere og leger ofte anbefalt mot morgenkvalme som mange gravide opplever under de tre første månedene i svangerskapet. Urten blir ofte anbefalt inntatt som te, men kapsler med ingefær kan virke bedre for de kvinnene som er følsomme for smaken på ingefær. Ingefær som kvalmedempende middel skal bare brukes når behovet er tilstede. Under graviditet bør ingefær bare brukes i korte perioder og dosen bør ikke overstige 1 g tørket og pulverisert ingefær daglig.
Urtekilden er vel ikkje akkurat ei medisinsk pålitelig kilde :) Det er mange planter som i følge urtemedisinen har ulike effekter, men disse effektene er som regel dårlig dokumentert. At dei sier at det må begrenses kan vere pga effekter som dei trur på som ikkje er reelle. Når det er sagt meiner eg at ingefær mot kvalme faktisk har ein påvist effekt. Men som nevnt i andre tråder så er det veldig mange ting som har på pakningsvedlegget at gravide bør forhøre seg med lege. Det er som regel fordi det ikkje har vore spesifikt testen på gravide, og produsentene vil sikre seg. Tryggmammamedesin/Relis er ei god kilde for å finne ut kva som er reellt farlig :)

Back
Topp