Ingefær

Mozzarella

Elsker forumet
Husker ikke nicket på min reddende engel som anbefalte ingefær-te for kvalmen, men vil sende deg en ordentlig hjertelig takk! Fyfader, kjentes ut som jeg hadde en god gammeldags omgangssyke, men som et etterlengtet mirakel stabiliserte magen seg :joyful:

Så takk! Og jeg anbefaler det videre!
 
Kjøpte meg noen kapsler jeg og ser i ettertid at de skal tygges, æsj! Har ikke fått meg til å prøve de.. kanskje jeg må se om jeg finner meg te :)
 
Min mor pleide å røre malt ingefær ut i lunkent vann, vet ikke hvordan det er for gravide å drikke det.
 
Jeg kjøpte ingefærrot. Nå var det mannen i huset som måtte lage den mens jeg lå å holdt meg fast i sjøgulvet så er ikke heelt sikker på hvordan han gjorde det :p

Tror han kokte opp vann og raspet ingefær i, så silte han det etterpå og tok litt honning og sitron oppi. Relativt skarp smak, men etterlengtet virkning :happy119
 
Gjerne dumt spm, men går det an å kjøpe det noen plass eller er det best effekt å lage det selv hjemme? Sliter utrolig mye med kvalme selv..
 
Jeg kjøpte en fra Pukka på apoteket, vet også at innvandrerbutikker har instant ingefærte.

Men det beste er å bruke fersk, bare litt upraktisk på farten :)
 
Det er kjempelett å lage av fersk ingefærrot, du finner den i grønnsaksdisken. Bare skjær noen skiver og hell på varmt vann.

Men det finnes også teposer med frysetørket pulver. Jeg har noen liggende, har kjøpt dem på helsekosten. Prøvde å lese på posen, men skjønner ikke hva det står ... det er på et merkelig skriftspråk. Men står GINGEN bakpå og at det er laget av 100 % ingefær.
 
Det er kjempelett å lage av fersk ingefærrot, du finner den i grønnsaksdisken. Bare skjær noen skiver og hell på varmt vann.

Men det finnes også teposer med frysetørket pulver. Jeg har noen liggende, har kjøpt dem på helsekosten. Prøvde å lese på posen, men skjønner ikke hva det står ... det er på et merkelig skriftspråk. Men står GINGEN bakpå og at det er laget av 100 % ingefær.
Jeg kjøpte en fra Pukka på apoteket, vet også at innvandrerbutikker har instant ingefærte.

Men det beste er å bruke fersk, bare litt upraktisk på farten :)
Takk for gode tips!:)
Skal prøves ut! Er desperat!
 
Fant et bilde - det er denne:
DRINK-BEVERAGE-GINGEN-12476020475.jpg

Den er genial! Men jeg leste at noen gravide var nektet å ta 1g tabletter med ingefær av legen fordi dosen var for stor. Disse posene inneholder hele 5g :( så dumt. Jeg elsker denne teen. Har drukket den fast det siste året...
 
Jeg har bare prøvd fersk ingefær i kokt vann. Tok med meg raspa ingefær i en liten boks så jeg kunne lage flere kopper utover dagen på jobb :) varmt vann kan man jo få tak i nesten hvor som helst, så er ganske enkelt å lage on the go ;)
 
Back
Topp