Ingefær...

Bimse

Glad i forumet
De ingefærkapslene fra Gevita... Står man bør rådføre seg med lege dersom gravid eller ammende... Noen som har hørt med legen om dette? Og skal de tygges eller svelges hele eller hva? Jeg hater når det ikke står noe om det :-0 Føler meg så dum... :P

ImageUploadedByBV Forum1441012966.648554.jpgImageUploadedByBV Forum1441012992.011963.jpg

Håper du finner ut av det, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Men jeg vil dele mine erfaringer med bruk av lignende kapsler. Har nemlig aldri før vært så kvalm som etter jeg tok ingefærkapsler mot kvalmen :-P Men jeg syns det aller beste er å kjøpe ekte ingefær og enten tygge/suge på en liten bit eller hvis du er så heldig å ha juicer kan du lage en juice med en god bit ingefær oppi. DET hjalp ihvertfall meg:-) Drikker en slik juice så ofte jeg klarer og det demper kvalmen. Lykke til!

Jeg koker vann og plopper en liten terning med ingefær oppi.. en liten sprut sitron sammen så har du en ganske god te som jeg syns hjelper mot kvalmen :)

Jeg spurte legen min om akkurat de der på fredag ☺
Hun sa at man kan ta de med god samvittighet. Grunnen til at det står der er fordi de gjør det med alt når det kommer til gravide fordi det er lettest sa hun ☺

På helsekost butikkene får man kjøpt ingefær og anis te. Ingefær mot kvalmen og anis mot luften i magen :-)

jeg brukte tablettene, men ble egentlig ikke noe bedre av de :P bruker fersk ingefær til te nå, men bare for jeg synes det er godt, er ikke kvalm nå.. men det kan være et tips ;)

Back
Topp