Ingefær - vidundermedisin

4barnsmamma to be

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Må dele mine erfaringer med Ingefærkapsler med dere. Kanskje de kan redde flere dager enn mine?

Jeg kjøpte ingefærkapsler på helsekosten i helgen. Ble sjokkert over prisen. 185,- for en boks med store kapsler der man spiser opp til 10 om dagen. Kan forsvinne mange tusenlapper på det.

I dag prøvde jeg dem ut. Svelget to kapsler med tre slurker vann etter å ha fått ned en håndfull mandler. Vann på morgenen er noe av det skumleste for min del, kom alltid opp i de to forrige svangerskapene. Jeg svelget og svelget på vei til bussen mens jeg trykket ned en kvart brødskive. Så fikk jeg sånne ingefærdunst fra magen. Innen jeg kom på jobb, var kvalmen borte. Så godt som i hvert fall. UTROLIG!
Og etter fem timer kom kvalemn tilbake, tok to nye kapsler og de varte helt til jeg kom hjem igjen. Jeg er frelst! Så da blir det fire kapsler om dagen for meg. Og evt to til hvis jeg skal noe på ettermiddagen.

Ja, jeg var forresten hele tiden sånn små-kvalm på jobb, da. Men ikke sånn desperat og konstant svelging og dette går bare ikke-følelse. Jeg fungerte helt greit og det er utrolig bra. Da gjelder det bare å klare å holde kapslene i magen helt til virkningen er i gang, så blir dette bedre enn fryktet.

Jeg fikk beskjed at jeg ikke burde ta det på apoteket jeg, fordi de er usikre på om hvordan det påvirker fosteret. Det blir visst for store mengder. Så jeg har i stedet brukt teen jeg.

Så bra!!! :)

Sakkosekk: Oj, det sa de ikke til meg! Takk for at du sier ifra! Har en venninne som tok MANGE av dem halve svangerskapet og hennes sønn er frisk og fin så har ikke tenkt tanken.
Æsj! Nå som jeg endelig hadde funnet en vidundermedisin. Da får jeg gå over til teen. Ikke så konsentrert og derfor sikkert ikke så bra virkning. Men det er virkelig barnets trygghet som går først!

Jeg fikk beskjed for to tre år siden altså, så det kan jo være de har funnet ut mer nå. Mannen min handlet slike kapsler til meg sist graviditet og fikk da med et skriv hvor de advarte i forhold til graviditet og at de ikke tok ansvar om noe skjedde. Så da tok jeg ikke sjansen gitt. Men heldigvis så går det som regel greit da, men det er jo ikke verdt å ta sjansen da, synes jeg. Men du kan jo sikkert høre med lege eller jordmor, de er vel kanskje oppdatert.

Jeg fikk reisesyketabletter av legen jeg som jeg synes funker. Og akupunktur av jordmor på helsestasjon. Håper det går over for oss begge snart!

Jeg brukte dette med første mann, for og håpe på en raskere og bedre fødsel...og den varte og rakk i 53 timer fra første rie...så på spm om jeg skal bruke tid og penger på dette denne gang: EHH NEI!

Forsøkt å bare kjøpe fersk ingefær og tygge på en liten bit? Hjelper iallefall meg MYE, og ganske mye billigere da...

Uææ har ikke sjangs til å svelge store tabletter jeg, så tror jeg står over ;) Men så er ikke kvalmen så utrolig ille heller. Blir bare kvalm og må kaste opp hvis det er lenge siden jeg har spist! Så, så lenge jeg passer på å spise jevnlig hjelper det nok for meg :)

sleit masse med kvalme sist så dette skal jeg huske:)
hvor kjøpes de?

Back
Topp