Ingefær-te

cloetta

Forelsket i forumet
Nå sitter jeg her med en stor kopp ingefær-te. Har kokt vann og raspet en teskje fersk ingefær. Lot det trekke i fem min. Silte det i kaffefilter. Tre suketter, og nå er det klart til å nytes....[&:]
Ikke det beste jeg har smakt, men det lukter faktisk verre en det smaker. Jeg er kvalm hele tiden, [:'(] så jeg er villig til å prøve alt. Har bare holdt meg heime de siste dagene. Har nekta folk å komme på besøk.[8|]
Jeg har regna at hvis kvalmen går over rundt uke 12-14, så har jeg bare en og en halv til to mnd igjen å være kvalm....
 
uffa..
håper du slipper å være kvalm hele tiden![:)]

Selv er jeg bare kvalm sånn innimellom.. hadde en skikkelig dårlig dag i går, da. Spydde opp hele frokosten og var bare kvalm og trist resten av dagen, men i dag føles det mye bedre..
Har bare spist salte chips til frokost i dag, for å slippe å spy opp brødskiver med agurk [:'(]

hos meg ble det altså litt bedre ifra uke 10-11, men det hender ennå at jeg har en dag eller to der jeg er "ubrukelig"[;)]
 
Må vel gå ut ifra at det er INGEFÆR-TEEN som virker så vidunderlig...[;)]
Jeg har nesten ikke kjent antydning til kvalme siden i formiddag. Bare litt når jeg har vært sulten.[:D] Der er helt utrolig! Den beste dagen på lenge!
 
Hei! Kanskje jeg skulle prøve ingefær te jeg og! Jeg er kvalm hele tiden, men så har jeg også hyperemesis da. Var innlagt på sykehuset forrige uke, fikk intravenøst i 3 dager, men det hjalp ikke noe særlig. Jeg er veldig slapp, har gått ned ca 6 kilo bare på et par uker nå. Håper inderlig at det gir seg til uke 12-14, men leste på en amerikansk side hvor andre kvinner som har denne plagen hadde gått med det så og si hele svangerskapet. Jeg må si jeg ble ganske så deppa når jeg leste det. Jeg opplevde det samme med datteren min for 11 år siden, men da hjalp det da jeg ble lagt inn..
Er det noen andre her inne som også har fått denne diagnosen??
 
Huff, stakkars deg! Jeg skal ikke klage når jeg hører hvordan du har det[&:]
Jeg er blitt mye bedre. Er kvalm til og fra nå om dagen. Men jeg har lært meg til å spise før jeg blir sulten. Dvs at jeg må stå opp mellom fem og seks om morgenen for å spise...[8D]
Men den ingefærteen, den er ikke mye god. En kveld jeg var svært kvalm så jeg ingen annen utvei enn å drikke en kopp. Men da klarte jeg ikke å få den i meg[:'(]
De må da ta godt vare på deg på sykehuset? De kan da ikke bare la deg tørke helt ut??[8|]
Håper du får god oppfølging når du er så slapp.
Klem til deg, lille venn, håper du snart blir bedre.[;)]
 
Alle dere kvalme råder jeg til å prøve akupunktur. Det er til stor hjelp for mange. Se innlegg under svangerskap!
 
Back
Topp