Ingefær te når man ammer?

Takk for link. Der er det snakk om tilskudd der det er veldig stor dose. Mens jeg lurer på fersk ingefær som man koker og lager te av selv. Kanskje like greit å holde seg unna da. Skulle så gjerne hatt noe mot min sandpapir hals :(

Jeg kan ikke tro at det gjør noe å drikke fersk ingefær te.... Har i hvert fall aldri hørt om barn som ikke tåler at mammaen drikker/spiser det.
Det verste som kan skje er at babyen for vondt i magen av det, så det er ganske lurt å prøve det først på morgenen og se an babyen utover dagen så ikke dere får en våken natt med masse grining hvis du drikker det på ettermiddag/kveld....
Hvis barnet ikke reagerer på det kan du godt drikke mer av det.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Jeg kan ikke tro at det gjør noe å drikke fersk ingefær te.... Har i hvert fall aldri hørt om barn som ikke tåler at mammaen drikker/spiser det.
Det verste som kan skje er at babyen for vondt i magen av det, så det er ganske lurt å prøve det først på morgenen og se an babyen utover dagen så ikke dere får en våken natt med masse grining hvis du drikker det på ettermiddag/kveld....
Hvis barnet ikke reagerer på det kan du godt drikke mer av det.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app
dette står det på siden til apoteket: Amming
Det er begrenset erfaring ved bruk under amming. Rådfør deg derfor med lege ved bruk av Gevita ingefær under amming.
Og norsk opplysning for helsekost sier også at en ikke bør, siden de ikke vet helt hvor mye som ska til for at det kan bli reaksjon
http://www.helsekostopplysningen.no/Artikler/Urter-som-ikke-bor-brukes-under-graviditet/?ref=70

Takk jenter :) Jeg har laget meg en stor kopp te med masse honning så håper det hjelper :)

Jeg har hørt at ingefær kan hemme melkeproduksjonen hos mor. Mulig jeg tar feil og at det er noe annet, men tror kanskje det var ingefær.

Back
Topp