Ingefær te mot kvalme?

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Hei.

Har noen av dere testet ingefærte ?
Legen mente jeg skulle prøve det.

Hvor kjøper dere det?
Eller bruker dere fersk ingefær å legger i varmt vann?

Litt desperat, lei kvalmen :arghh:

Fersk ingefær med litt sitron er veldig godt når jeg er kvalm, synes jeg:) Ellers liker jeg godt Yogi sine, de har flere variasjoner av ingefærte. Tror mange helsekostbutikker har det merket:)

Da skal jeg få tak i og prøve :)
Takk for svar. :)

Litt lei denne kvalmen :(

Har vært borti ingefærdrops på asiatisk matbutikker også :) men leste at inntak av oppkok av ingefær frarådes nå..

Jeg er ingen lege eller ekspert, men jeg tenker at ingefærte går greit under graviditeten. Det frarådes mot f.eks ingefærshots og kosttilskudd som har store mengder ingefær i seg. Du kan jo lese på pakken hvor mye ingefær som er i teen. Om du koker opp vann med ingefær er det nok ikke store mengdene det er snakk om at du får i deg:)

Gynekologen på sykehuset anbefalte ingefærtabletter til meg

Ingefær hjelper ikke for min del. Prøv postafen reisesyketablett. :) Funker for meg på moderat kvalme. Den mer intense sorten synes jeg ikke dem tar. Men har du ikke prøvd kan det jo være verdt et forsøk.

Nyere dansk forskning fra 2019 fraråder høyt inntak av ingefær når man er gravid..

Det går på konsentrerte mengder som kosttilskudd og sånne shots.
Ingerfær te i moderate mengder såklart, og matlaging med ingefær er trygt. Det samme gjelder om man trekker te selv på ingefærrot. :)

Back
Topp