Ingefær tabletter

Tiemi

Flørter med forumet
Fikk beskjed på apoteket om at ingefær tabletter kun kan tas i samråd med lege og fikk såvidt lov til å kjøpe de. Er det virkelig så viktig/farlig? Tenkte og ta de kun når kvalmen er værst, for å se om de hjelper. Og ingen stor dose. Orker ikke å vente på en time hos legen, ikke er han veldig behjelpelig heller så tror ikke jeg kommer noe vei med en legetime.

hmm det syns jeg var rart.. da jeg snakka med legen sa jeg at jeg tok sånne ingefært tabletter for kvalmen, og det sa han var helt fint, men han anbefalte heller ingefær-te :P

jeg kjøpte mine tabletter på helekostbutikk og da spurte jeg om de var farlige å ta.. da så ho nei og smilte :) skjønner ikke hvorfor de isåfall er farlige..

de hjalp iallefall på min kvalme :) kan du ikke bare ringe legekonoret å høre, eller stikke innom? må vel ikke ha en time for å spørre om noe..

håper du finn ut av det ;) med meg har det iallefall ikke skjedd noe med, eller babyen

Det går ikke nødvendigvis på at det er farlig selv om apoteket ikke kan anbefale det. Det som står på pakken er at gravide ikke skal bruke dem uten samråd med lege, og da er det det apoteket skal forholde seg til :)

Takk for svar :) prøvde 2 stk i går og de hjalp! Merket ingen tegn til kvalme hele dagen :D Til dere som tar ingefær tabletter, hvor mange tar dere??

jeg tar to om morgon. står vel at du kan ta 2stk 3 ganger om dagen? men for meg holder det med 2 stk. kommer jo ann på hvor kvalm du er kanskje ;)

bra de fungerte da :D

det står det på de, men leste på nettet at 1 gr var anbefalt døgndose for gravide så prøver og ikke ta over det :) 2 stk er 800 mg. Ja, veldig glad for at de hjalp! :D

Back
Topp