Infulensa

Vesla12

Flørter med forumet
Hei!

Våkner nå opp med feber på 3 dagen. Den er ikke høy men på 38-39 grader. Lest at feber ikke er heldig i svangerskapet og at man bør ta paracet for å holde den nede. Har ikke lyst til å ta medisiner men gjør det når det er tydelig at det er bedre enn feberen. For alt jeg vet så kan feberen ha vært mye høyere om jeg ikke hadde tatt paracet. Jeg har også en skikkelig tørrhoste. Kjenner det godt i magen når jeg hoster som verst. Tenker prøve ringe legesenteret i dag men lurer egentlig på hva de kan gjøre? Jeg er jo kun 10+5 i dag. Noen av dere andre som har vært syke i 1.trimester? Tips og råd?
 
Hold feberen nede. Baby liker ikke forhøyede temperaturer. Drikk mye vann og hjørner ellers som du pleier. Baby tåler hoste :)
 
Du kan ta paracet, og Cosylan hostesaft for tørrhoste ..
 
Du kan bruke kalde omslag også. Tåler ikke febernedsettende så jeg bruker dusj, kalde omslag som hjelp mot feber.
 
Tror også du gjør klokt i å holde feberen nede. Jeg hoster også men d får jeg bare tåle tenker jeg:)
 
Jeg har nettopp ligget syk i 14 dager. Tok Paracet og lå med kalde kluter. Og lå stort sett og holdt ro. Drakk masse vann. Hadde god kontakt med lege så han sa jeg kunne ta kontakt om det var noe. Greit at legen er informert
 
Jeg har vært syk hele jula med hoste, halsvondt, hodepine og nå forkjølelse. Har tatt Paracet, skulle hjerne tatt nesespray, men det kan jeg ikke.
 
Back
Topp