Informasjon til gravide og fødene Sørlandet

FRK.HE

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
https://sshf.no/om-oss/nyheter/informasjon-til-fodende

Informasjon til fødende
Kvinneklinikken har innført en rekke tiltak knyttet til korona-situasjonen. Her er kort informasjon til deg som venter barn.
Denne siden vil oppdateres fortløpende.

Publisert 14.03.2020
Sist oppdatert 14.03.2020

kvinneklinikken.jpg

Fødsel
Tror du fødselen er i gang? Ring fødeavdelingen.

Arendal
Flekkefjord
Kristiansand

Vi vurderer smitterisiko individuelt, både hos mor og partner, og du vil derfor få spørsmål knyttet til dette:

• Dersom partner har luftveisinfeksjon/smitte kan partner dessverre ikke være med på fødselen.
  • Dersom mor har luftveisinfeksjon/smitte, vil mor være i isolasjon.
  • Partner kan ikke være med på keisersnitt.
  • Blir du innlagt på observasjonsposten kan partner dessverre ikke være med deg.
Barsel
  • Barselopphold holdes så kort som mulig.
  • Av smittehensyn kan dessverre ikke partner, være tilstede under barseloppholdet.
  • Besøk av andre tillates ikke, heller ikke søsken.
  • Nyfødte barn kan ikke tas ut av avdelingen før utskriving.
Om polikliniske konsultasjoner
  • Oppsatte timer går som normalt hvis ikke annen beskjed gis.
  • Partner skal ikke være med på polikliniske konsultasjoner, dette for å begrense besøk på sykehus. Heller ikke på ultralyd.
  • Det kan bli aktuelt med videokonsultasjoner
Har du spørsmål knyttet til svangerskap og fødsel ber vi deg stille de til lokal jordmor/fastlege i størst mulig grad. De kan vurdere og eventuelt henvise videre.

Vi ber om forståelse for at vi innfører disse tiltakene, og beklager ulempene det medfører for dere. Vi vil legge til rette for en trygg og god opplevelse for dere. Vi vil legge til rette for en trygg opplevelse for deg under fødselen og barseloppholdet

Leste dette nå.
Og det er Første gang jeg føler jeg mistet all kontroll over tiden fremover. Fikk meg en skikkelig knekk. Samboer jobber i en samfunnskritisk jobb, og er derfor 100% på jobb og jeg et sm og hjemme med 2 åringen vår.

Håper jeg får klarert hodet etter å ha tømt meg for litt tårer.

Så denne idag jeg også.. Jeg håper mannen holder seg frisk... Han er kokk, og der han jobber holder stengt. Så han gjør andre oppgaver der nå. Så det blir mindre smitte risiko... Føler det er være om han blir syk enn jeg, jeg må jo føde uansett liksom... Veldig spent på hvor lenge de operer med disse reglene..

Men hva betyr egentlig punktet om partner og barsel? Får han ikke komme på besøk engang, eller er det å bo der han ikke får lov til?:nailbiting:

Men hva betyr egentlig punktet om partner og barsel? Får han ikke komme på besøk engang, eller er det å bo der han ikke får lov til?:nailbiting:
Begge deler... Han får være med på fødsel om han ikke har noen symptomer på forkjølelse eller lignende. Men må dra hjem etterpå. Så får mor og baby være på barsel alene. Baby får ikke lov til ut av avdelingen før utskrivelse..

Back
Topp