** Informasjon om skjult gruppe**

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mars 2020 har et skjult/hemmelig forum som kun aktive brukere kan se og delta i. :)

Før du får tilgang må du oppfylle disse kriteriene:

  • Du må ha laget deg et nick
Se her hvordan du lager ett eget nick
  • Du må stå oppført på terminlisten
Terminlisten til gruppen finner du her
  • Du må ha skrevet minimum 50 innlegg i termingruppen
  • Du må ha vært medlem på Babyverden forum i minimum 1 måned.
  • Ved inaktivitet/lite aktivitet på det skjulte forumet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.
Det er de som er en del av den skjulte gruppen som til enhver tid er ansvarlig for å gi beskjed til Forumansvarlig Tamara hvis noen brukere ikke skal ha tilgang.

Hvis du mener du oppfyller disse kriteriene og vil søke om tilgang:

- Send pm til Tilgangsansvarlig! VIKTIG: Send pm, ikke be om tilgang i denne tråden!

Tilgangsansvarlig for denne gruppen er Eskimonika <-- Klikk på navnet for å sende pm.


Når du er godkjent til gruppen vil det dukke opp en egen gruppebanner under avatarbildet ditt :)En godkjenning kan ta fra 1-3 dager!


____________________

Slik sjekker du hvor mange innlegg du har :

Bruk søkefunksjonen:

http://forum.babyverden.no/search/6408604/?searchform=1

Stikkord -
La den være blank
Skrevet av medlem - Skriv inn nicket ditt
Nyere enn - La den være blank
Søk i underforumene - Velg termingruppen din

Tell :)

___________________



Jeg vil bare få presisere at reglene som er satt for å få tilgang til skjult gruppe er satt av moderatorteamet med tanke på deres eget beste. ;)

Dere kan, som en samlet gruppe, endre på to av reglene. Hvor lang tid man har vært medlem, og hvor mange innlegg man har skrevet, før man kan få tilgang til skjult.
F.eks kan man øke til 150 innlegg og samtidig sette ned til 2-3 uker. 2 uker må man minimum ha vært medlem, det er absolutt nederste grense.
Og skal grensen for medlemstid senkes så antall innlegg økes.
Dette er noe dere i fellesskap må ta opp, diskutere og bli enige om ute i åpen gruppe.
Om reglene skal endres må jeg få beskjed per PM av tilgangsansvarlig med link til der dette har blitt diskutert i gruppen deres.

Husk at skjult gruppe er DERES gruppe der DERE SAMMEN bestemmer. Eneste vi i moderatorteamet bestemmer er at man må ha vært medlem en viss tid og ha ett vist antall innlegg + ett brukernavn. Dette er kun med tanke på deres eget beste.

-------
 
det er ikke sikkert jeg får gjort så mye med dette i helga, men tar det så fort jeg har anledning.
Det kan også ta litt tid fra jeg gir beskjed til tilgang blir innvilget.
 
For å beholde tilgang til skjult forum er reglene at man må ha minst 10 innlegg på 30 dager. (Babyverden sine regler, termingruppa har så langt ikke avgjort noen egne/andre regler).

Ift om man mister tilgang foreslår jeg regelen som jeg vet ihverfall noen grupper har; 50 innlegg på termingruppa (mars-20) før man kan be om tilgang igjen. Innlegg telles da fra den dagen man mister tilgang.
 
Gjennomgang 02.11.19 viser 49 medlemmer på skjult, hvorav 28 egentlig skal miste tilgangen pga lav/ingen aktivitet.

OBS - jeg tar en ny gjennomgang senest ved månedsskiftet til desember. De som da ikke oppfyller aktivitetskravet eller har gitt beskjed til meg om en periode med problemer med å være aktiv vil miste tilgangen uten advarsel.
 
22 stk mister tilgangen til skjult nå da de ikke har oppfylt aktivitetskravet for november, heller ikke når disse to første ukene i desember regnes med
28 har fremdeles tilgang
Regelen da er 50 nye innlegg i termingruppa (mars-20) fom den dagen man mister tilgang før man kan be om ny tilgang til skjult
 
22 stk mister tilgangen til skjult nå da de ikke har oppfylt aktivitetskravet for november, heller ikke når disse to første ukene i desember regnes med
28 har fremdeles tilgang
Regelen da er 50 nye innlegg i termingruppa (mars-20) fom den dagen man mister tilgang før man kan be om ny tilgang til skjult

Så da er det bedre å skrive masse innlegg bare for å skrive, enn å komme med noen få innlegg når man faktisk har noe å skrive? Ser at jeg er kastet ut av gruppen, selv om jeg nylig har hadde flere innlegg der inne.
 
Så da er det bedre å skrive masse innlegg bare for å skrive, enn å komme med noen få innlegg når man faktisk har noe å skrive? Ser at jeg er kastet ut av gruppen, selv om jeg nylig har hadde flere innlegg der inne.
Aktivitetskravet bestemt fra Babyverden er 10 innlegg pr måned! Noe som absolutt ikke er mye.
Veldig mange hadde ikke det sist det ble sjekket og jeg har gitt beskjed i veldig god tid om når bedre gjennomgang ville bli og at folk da ville miste tilgangen.
Siden vi er midt i desember talte jeg også innlegg for november og desember sammen og likevel var det så mange som ikke fylte kravet.
Og det etter å ha fått gjentatt beskjed om når gjennomgang ville bli og 13 dager ut i neste måned i tillegg.
 
Aktivitetskravet bestemt fra Babyverden er 10 innlegg pr måned! Noe som absolutt ikke er mye.
Veldig mange hadde ikke det sist det ble sjekket og jeg har gitt beskjed i veldig god tid om når bedre gjennomgang ville bli og at folk da ville miste tilgangen.
Siden vi er midt i desember talte jeg også innlegg for november og desember sammen og likevel var det så mange som ikke fylte kravet.
Og det etter å ha fått gjentatt beskjed om når gjennomgang ville bli og 13 dager ut i neste måned i tillegg.

Trodde kravet var det for å plukke opp inaktive medlemmer. Jeg hadde senest et innlegg i går, synes det er veldig firkantet.
 
Trodde kravet var det for å plukke opp inaktive medlemmer. Jeg hadde senest et innlegg i går, synes det er veldig firkantet.
Jeg kan på en måte skjønne det, men samtidig synes jeg det har vært mye mulighet for å få til den lave grensa på 10 innlegg/mnd og nå talte jeg som sagt også 1.5måned!
Var flere som hadde et par innlegg i desember, men type ingen i hele november

Regelen er der for at det skal være mulig for alle, men samtidig at man skal kunne holde privat det som trengs å holdes privat.

du var kanskje en som manglet bare noen få innlegg, men likevel - regelen er satt av Babyverden og med telling på 1.5 måned og ekstra sjanser, varsler om hvordan det vil bli på neste gjennomgang og god tid før der igjen også synes jeg du - og alle andre - har hatt mye tid for å få til de få innleggene det er snakk om
 
Jeg kan på en måte skjønne det, men samtidig synes jeg det har vært mye mulighet for å få til den lave grensa på 10 innlegg/mnd og nå talte jeg som sagt også 1.5måned!
Var flere som hadde et par innlegg i desember, men type ingen i hele november

Regelen er der for at det skal være mulig for alle, men samtidig at man skal kunne holde privat det som trengs å holdes privat.

du var kanskje en som manglet bare noen få innlegg, men likevel - regelen er satt av Babyverden og med telling på 1.5 måned og ekstra sjanser, varsler om hvordan det vil bli på neste gjennomgang og god tid før der igjen også synes jeg du - og alle andre - har hatt mye tid for å få til de få innleggene det er snakk om
Takk for svar :happy:
Jeg får skrive litt rundt og prøve igjen.
 
Takk for svar :happy:
Jeg får skrive litt rundt og prøve igjen.
Husk at lekene våre i det underforumet også telles som innlegg.
Vil gjerne ha folk aktive både på åpent og skjult, men har full forståelse for at man i perioder ikke har mulighet til å være på forum. Derfor også jeg lot alle få ny sjanse tidligere.
 
Jeg må bare si at jeg synes disse reglene er veldig spesielle. Jeg fikk tilgang på skjult gruppe 26.november, og måtte da ha skrevet 10 innlegg på fem dager for å ikke miste tilgangen? Jeg trodde det var ti innlegg i løpet av en måned, ikke på fem dager. Man skriver jo når man føler for det, ikke bare fordi man er redd for å miste tilgangen. Litt kjipt å måtte skrive 50 nye innlegg her nå for å få tilgang på den skjulte igjen.. menmen. Det er vel bare sånn skjønner jeg :bored:
 
Jeg må bare si at jeg synes disse reglene er veldig spesielle. Jeg fikk tilgang på skjult gruppe 26.november, og måtte da ha skrevet 10 innlegg på fem dager for å ikke miste tilgangen? Jeg trodde det var ti innlegg i løpet av en måned, ikke på fem dager. Man skriver jo når man føler for det, ikke bare fordi man er redd for å miste tilgangen. Litt kjipt å måtte skrive 50 nye innlegg her nå for å få tilgang på den skjulte igjen.. menmen. Det er vel bare sånn skjønner jeg :bored:
Som jeg sa tidligere her ble alle innlegg tilogmed 13/12 talt med.
Erfaringsmessig har også folk vært veldig aktive på skjult med en gang de får tilgang og titter rundt og ser hva som ligger der
 
Hei,

Må bare få bryte inn her litt, ser det er diskusjon om dette punktet:

"- Ved inaktivitet/lite aktivitet på det skjulte forumet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.(10 innlegg eller mindre.)

Hver termingruppe kan selv lage sine egne kriterier, disse over er bare en standard vi har satt."

Altså: kan miste tilgangen. Her bør det vises skjønn. Om man har skrevet f.eks fire innlegg siste dagene, men ingen innlegg i november og totalt under ti, så mener jeg det uansett viser aktivitet og medlemmet bør ikke miste tilgangen.

Dere kan selv lage deres egne kriterier, selv bestemme når ett medlem skal miste tilgang, og hva som må gjøres for å få tilbake tilgang. Det er ikke tilgangsansvarlig sitt ansvar å ta opp den diskusjonen, dere har alle ett ansvar for å komme til enighet. Er dere ikke enige i måten skjult gruppe blir styrt på så kan dere gjøre noe med det. Men dere må være enige ;) Lag en tråd om det på det åpne forumet, og diskuter. Tilgangsansvarlig gjør bare så godt hun kan, og takket være henne er den skjulte gruppen ett trygt og godt sted å være, trygg for snikere og snokere :D
 
Jeg var i skjult gruppe men nå kan jeg ikke finne den igjen - betyr det ar jeg er ute? Hvor kan jeg sjekke dette? Trodde jeg hadde vært nok aktiv jeg men kanskje ikke....
 
Jeg var i skjult gruppe men nå kan jeg ikke finne den igjen - betyr det ar jeg er ute? Hvor kan jeg sjekke dette? Trodde jeg hadde vært nok aktiv jeg men kanskje ikke....
Om du ikke kan se banneret og ikke finner skjult så er du nok ute. Oppe så er det en linje hvor du kan søke i forumet. Der kan du søke på deg selv og på dette forumet. Er du aktiv igjen her på åpent, så kan du antagelig snart få tilgang til skjult igjen.
 
Mistet tilgangen pga lite aktivitet i NOV/DES. Har plukket opp tråden igjen nå, og skrevet ca 24 innlegg. Men er lite aktivitet ute på åpent forum her, så er vanskelig å komme opp i 50 om jeg samtidig skal skrive noe fornuftig...
 
Mistet tilgangen pga lite aktivitet i NOV/DES. Har plukket opp tråden igjen nå, og skrevet ca 24 innlegg. Men er lite aktivitet ute på åpent forum her, så er vanskelig å komme opp i 50 om jeg samtidig skal skrive noe fornuftig...
Undeforumet for leker teller også
 
Back
Topp