Info

snopeguri

Elsker forumet
Kunne oen gitt meg litt info om prøverørsbehandling, eller evt gi en link til en god side med info?
Fikk uventet beskjed i går om at vi ikke kan få barn på egenhånd...trenger litt info om dette...

Hei og "velkommen" hit!
Litt lengere opp i dette forumet ligger en link kalt linker til fertilitetsklinikker. Du kan jo se innom den og sjekke ut de forskjellige klinikkene. Jeg kommer ikke på noen som er veldig gode. Jeg brukte i begynnelsen å gå på www.fertilitetsklinikken.no og lese om behandlingene. Selv skal jeg bruke det offentlige, men behandlingsmåtene er jo mer eller mindre de samme..

Tusen takk!!
Må bruke litt tid på å venne meg til tanken skjønner jeg... Hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg at vi måtte lage barn på denne måten ,men jeg vil gjøre alt jeg kan for at vi skal kunne holde barnet vårt i armene...

ORIGINAL: Vugge

Hei, og "velkommen" til oss! Håper du fant ut litt på sidene, og kan vende dere til tanken om å gå gjennom denne prosessen.. Det blir en livsstil etterhvert.. [&:] Her inne er det hvertfall mange flotte jenter som dere kan mase på med alt dere lurer på [;)]

signerer...
det blir ikke alltid som en hadde trodd nei, men livet er kjipt.
godt vi har bv forum, det hjelper. har lært masse her inne, og man finner støtte og svar på ting man ikke kan spørre enhver sjel om!

Veldig takknemlig for alle gode ord fra dere! Det hjelper på.. Begynner sakte men sikkert å la det synke inn.. Mannen min er veldig positiv, og 100% sikker på at dette skal gå bra. Vi begynte til og med å snakke om hva vi ville kalle ungene våre hvis vi fikk tvillinger! Har liksom bare hatt ett guttenavn og ett jentenavn klart[:D] Nå er det jo større sannsynlighet at vi kan få to på en gang! Ser for meg at det blir en spennende tid framover, med opp og nedturer. Vi skal heldigvis på 2 ukers ferie nå snart, så vi kan lade opp og forberede oss[:)]...

Jeg kommer nok til å spørre og mase mye på dere![8D] 
Mine første spørsmål: Hvor lenge varer prosessen, med spraying stikking og så egguthenting?

ORIGINAL: Prøveline

Hei :)

Det er veldig forskjellig fra person til person, og sykehus til sykehus. I min andre runde begynte jeg å spraye 7. januar, jeg begynte å stikke 23 januar.
Var på to UL-kontroller før jeg fikk egguthenting 5. februar og satt tilbake 7 februar. Altså en mnd fra jeg begynte til egga var på plass :)
Så nå ruger jeg for harde livet på to gullegg, og venter på å få teste 21. feb... LAAAANGE ventedager :p

Det tar såpass tid ja... Da har nok ikke jeg håp om å få innsatt egg før i slutten av mai. Det føles veldig lenge til!!! [&:]
Så spennende at du ruger på 2 egg!!! Håper indelig at det ordner seg for dere nå!!! Kan tenke meg at ventedagene føles som en evighet! Men ikke lenge igjen nå![:)]

Men alle disse UL-kontrollene, må de betales som en enkelttime hver gang?? Det blir i såfall skikkelig dyrt!!

ORIGINAL: snopeguri

ORIGINAL: Prøveline

Hei :)

Det er veldig forskjellig fra person til person, og sykehus til sykehus. I min andre runde begynte jeg å spraye 7. januar, jeg begynte å stikke 23 januar.
Var på to UL-kontroller før jeg fikk egguthenting 5. februar og satt tilbake 7 februar. Altså en mnd fra jeg begynte til egga var på plass :)
Så nå ruger jeg for harde livet på to gullegg, og venter på å få teste 21. feb... LAAAANGE ventedager :p

Det tar såpass tid ja... Da har nok ikke jeg håp om å få innsatt egg før i slutten av mai. Det føles veldig lenge til!!! [&:]
Så spennende at du ruger på 2 egg!!! Håper indelig at det ordner seg for dere nå!!! Kan tenke meg at ventedagene føles som en evighet! Men ikke lenge igjen nå![:)]

Men alle disse UL-kontrollene, må de betales som en enkelttime hver gang?? Det blir i såfall skikkelig dyrt!!

Hei snopeguri og velkommen.

ultralydene er medregnet i prisen for IVF, dersom privat så er det en egenandel på 1500 pr forsøk de 3 gangene du kan få billig gjennom det offentlige. Forsamtalen og eventuelt andre timer før første forsøk må du betale egenandel på.

ORIGINAL: ElinR

hvor skal dere på ferie da ? [:D]

Thailand!! [:D] Det blir digg!

Thailand høres jo hææærlig ut da, dere for kose dere begge to.

Har ikke hel turt å planlegge noe ærlig ferie med det første vi, må først ta utgiftene med IVF, og håpe at det holder med de 3 forsøkene vi får. Egentlig så reiser vi nok ikke før jeg har kommet i trimmester 2, pga dårlig erfaring.

Oj! Når drar dere? Vi drar til Thailand 1 mars [:D]

Vi også!!! Flyr med apollo[:)] Hvor skal dere?

Blir deilig med tur til London da! Og tenk, da er du kanskje 4-5 mnd på vei!![:)]

ORIGINAL: snopeguri

Oj! Når drar dere? Vi drar til Thailand 1 mars [:D]

Vi også!!! Flyr med apollo[:)] Hvor skal dere?

Vi drar med ving vi da.. [:)] Skal til Kata Beach, Phuket :) Dere da?

Vi skal til Khao Lak, et nydelig hotell. Skal bli herlig! Er vår forsinkede bryllupsreise[:)] Trenger virkelig det nå, før vi begynner på IVF- prosessen!

Back
Topp