Info vedr. skjult gruppe!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Regler vedr. skjulte grupper:

- Terminforumet må ha minimum 5000 innlegg totalt før dere kan få en skjult gruppe. Hvis dere ønsker en skjult gruppe så må dere i fellesskap finne et navn og en av dere som skal være tilgangsansvarlig. Deretter sender en av brukerne en melding til Forumansvarlig Tamara

I sammarbeid med mange av dere som tilhører termingruppene har vi nå utarbeidet disse kriteriene:
Før du får tilgang må du oppfylle disse kriteriene:

- Du må ha laget deg et nick
- Du må stå oppført på terminlisten
- Du må ha skrevet minimum 50 innlegg i termingruppen (svar på tråder teller også som innlegg.)
- Du må ha vært medlem på BV i minimum 1 måned.
- Ved inaktivitet/lite aktivitet på det skjulte forumet over 30 dager kan tilgangen din bli fjernet.(10 innlegg eller mindre.)

Hver termingruppe kan selv lage sine egne kriterier, disse over er bare en standard vi har satt.

Det er de som er en del av den Skjulte gruppen som til enhver tid er ansvarlig for å gi beskjed til Forumansvarlig Tamara hvis noen brukere ikke skal ha tilgang.

innlegg som i tema? eller innlegg som i kommentarer under også?

jeg bare går opp på "fulgte forum" helt øverst på siden, så får jeg opp hvilke forum jeg er medlem av og hvor mange innlegg det er i gruppen ;-)

Hva er oppgaven til den som skal være ansvarlig for det skjulte forumet? :)

Hva er oppgaven til den som skal være ansvarlig for det skjulte forumet? :)
Kopiert fra opplæringstråden vi har på skjulte gruppen for tilgangsansvarlige:

Som tilgangsansvarlig er det din oppgave å informere administator her inne om hvem som skal ha tilgang til forumet, og hvem som ikke skal ha det. Det blir opprettet en egen tråd til hvert terminforum, for eks. "September 2016 sin tråd". Du må finne den tråden som tilhører termingruppen din.

Tilgangsansvarlig skal kun behandle forespørsler om tilgang som skjer via privat melding, og ikke via tråder på forumet. Dette er for å gjøre jobben enklere for dere, og dette er også opplyst i tråden om skjult gruppe fra administrator.

Når brukeren sender en forespørsel til deg om tilgang, skal de på forhånd sjekke om de oppfyller vilkårene. Du må allikevel sjekke at de oppfyller kravene, som nevnt over. Når det er gjort, legger du inn en forespørsel om tilgang til det skjulte forumet. Du kan for eksempel skrive:

Følgende bruker ønsker tilgang:

Forumansvarlig Tamara

Kopiert fra opplæringstråden vi har på skjulte gruppen for tilgangsansvarlige:

Som tilgangsansvarlig er det din oppgave å informere administator her inne om hvem som skal ha tilgang til forumet, og hvem som ikke skal ha det. Det blir opprettet en egen tråd til hvert terminforum, for eks. "September 2016 sin tråd". Du må finne den tråden som tilhører termingruppen din.

Tilgangsansvarlig skal kun behandle forespørsler om tilgang som skjer via privat melding, og ikke via tråder på forumet. Dette er for å gjøre jobben enklere for dere, og dette er også opplyst i tråden om skjult gruppe fra administrator.

Når brukeren sender en forespørsel til deg om tilgang, skal de på forhånd sjekke om de oppfyller vilkårene. Du må allikevel sjekke at de oppfyller kravene, som nevnt over. Når det er gjort, legger du inn en forespørsel om tilgang til det skjulte forumet. Du kan for eksempel skrive:

Følgende bruker ønsker tilgang:

Forumansvarlig Tamara
Må man ha tilgang på PC for å gjøre dette? :)

Det er en absolutt fordel å bruke en nettleser.
Nettleser har man både på pc, mac, tablet og mobiler.
Jeg kan sikkert forsøke. Vet ikke hvor god jobb jeg vil gjøre, og med forbehold om at jeg vil være litt utilgjengelig i juli da jeg har ferie, men jeg er jo innom når jeg har nettverk i allefall opptil flere ganger om dagen, hvis ingen andre vil prøve seg? :)

Back
Topp