Info om nytt forum

J

Janet

Guest
Info om nytt forum

Som vi tidligere har informert om, arbeider vi med en ny forumløsning. Det er travelt, men også veldig kjekt! Og vi gleder oss VELDIG til å invitere dere inn til testing.

Vi håper å være klare til å teste i midten/slutten av oktober. Da vil vi invitere ti og ti brukere av gangen som vi plukker ut fra Topp 100 listen vår. Jeg kontakter dere en etter en når vi er klare. Jeg håper flest mulig av de vi inviterer inn vil hjelpe oss å teste og «forme» det nye forumet.

Vi har ikke satt noen endelig dato for når vi endelig vil gå over til det nye forumet. Dette avhenger av testingen. Vi skal teste, teste og teste enda litt til for å være helt sikre på at alt fungerer før vi går live. Vi vil gi dere det aller beste forumet som fungerer som det skal!

Vi arbeider også med strukturen i forumet vårt, da vi har for mange rom. Men av tekniske årsaker vil vi ikke endre dette før vi er over på det nye forumet. Da vil vi gjøre små endringer litt etter litt, og dere blir fortløpende informert.

Her er informasjonen dere fikk i august:
Kjære alle sammen!

Vi har hatt et ganske turbulent år på forumet her på Babyverden. Det gamle forumet vårt var modent for utskifting, og vi valgte da å satse på en spesiallaget løsning som vi trodde var mer brukervennlig. Så feil kan man ta.

Det nye forumet kom med feil og mangler, og det har vist seg å være både tidkrevende, vanskelig og ikke minst kostbart å utrede dette. Det har vært en dyrekjøpt erfaring, men vi har nå valgt en helt ny løsning.

Vi har i flere måneder vurdert andre forum software, og funnet et som vi vil starte testing på i september. Siden i vår har to utviklere jobbet fulltid med å lage koder slik at vi får overført all data fra det nåværende forumet og over i det nye. Vi snakker om titalls millioner tråder og mange tusen brukere. Når kodene er på plass, skal vi teste, teste og teste igjen - helt til vi er sikre på at alt fungerer. Dere som brukere vil også få mulighet til å delta i denne testingen og komme med innspill.

Dato for lanseringen av det nye forumet vil avhenge av testingen. Vi håper i god tid før jul, men vi trykker ikke på noen knapper før vi vet 100% sikkert at det fungerer. Vi er kloke av skade. Og vi vil gi dere det aller beste forumet – uten frustrasjoner.

Og hvordan vet vi så at det blir bedre? Vi har gjort grundig research og valgt et forum som er godt kjent, som blir brukt av andre – og som ranker høyest på brukervennlighet. Det har alle funksjonene dere er vant til – og kanskje litt flere. Forumet er kompatibelt med Ipad og mobil, og vil fungere mye bedre på disse plattformene enn dagens løsning. I tillegg til teknisk utvikling jobber vi også med å designe det opp i Babyverden-drakt.

Vi håper virkelig at dere holder ut en liten stund til med de problemene vi sliter med, for jeg kan love at det blir bedre!

Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Vi beklager all frustrasjonen forumet har gitt dere. Ingen har vært fornøyde med denne løsningen, men vi har hørt dere - og gjør noe med det!


 


Klatremus Lillemann skrev:
Så gøy! Jeg er gjerne med og tester! :-)


 
Så spennende
 
Back
Topp