Info om noskapin!

mamma_til_snart_3

Elsker forumet
Nå fikk jeg beskjed av legevakta at noskapin tabletter å mikstur ikke var farlig å ta.
Fastlegen min tok helt av 4 dager etterpå å sa det var farlig! Så fikk jo helt angst :(
MEN!!!

Nå har jeg snakket med 4 jordmor, 3 forskjellige leger å en overlege å de sier at det er ikke farlig! Fikk faktisk for hosten her på føden nå! Så da er det nok trygt ♡

Regner med fastlegen din forholder seg til felleskatalogen, der står det: Graviditet
Kan gi irreversible, gentoksiske effekter. Skal ikke brukes.
Dette er hva de som har laget legemidlet har skrevet.
I legemiddelhåndboken kan det stå litt mer utdypende hvor stor risiko det er for at slikt kan firekomme. De som lager legemidlet ønsker alltid å ha ryggen fri, derfor anbefales det ikke så fremt det er en teoretisk sjanse for at noe kan skje.

Men uansett er det viktig å ikke bruke legemidler uten at en lege har sakt det er greit. Du er jo nå til spesialist, så sier de i ditt tilfelle at det går greit, så gjør det helt sikkert det.

Den svenske felleskatalogen er ofte bedre og mer oppdatert på flere legemidler. Får ikke limt inn link via mobil, men Google"fass" "noskapin" og "graviditet" så høres det ikke så skummelt ut

Fastlegene går nok mer etter "boka" mens sykehuset og jordmor te ker litt lenger :) det er min erfaring ;)

Back
Topp