Influensavaksine

Salsera

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Februarhjertene 2025
Marsmagi 2025
Hei dere! Er det noen andre som vurderer å ta vaksinen i første trimester? Jeg hadde egentlig tenkt å vente til 2. men oppdaget nå at helsepersonell anbefales vaksine i 1. trimester! Hva tenker dere?

Tenker å vente til andre, da får man den tror jeg ber ikke så lenge til uansett

Jeg skulle få vaksinen via jobb denne uken, men de anbefalte meg å vente til 2. trimester basert på fhi sine anbefalinger og siden jeg ikke hører til noen av de gruppene. Helsepersonell bør ta i 1. trimester i influensasesongen.
Tar så snart jeg går over i 2. trimester, om 3 ukers tid :)

Jeg velger å vente til 2. trimester siden jeg ikke har en utsatt hverdag. Irriterende, siden de for noen uker siden kom på jobb og vaksinerte dem som ville. :hilarious:

Jeg velger å vente til 2. trimester siden jeg ikke har en utsatt hverdag. Irriterende, siden de for noen uker siden kom på jobb og vaksinerte dem som ville. :hilarious:
Ja, jeg jobber heller ikke så utsatt, så er litt i tvil! Hehe, ja, de vaksinerte forrige uke hos oss, rakk ikke tenke meg om da! Tenkte kanskje du var helsepersonell med det kule nicket ;)

Skal ta i uke 12/13 når jeg har kontroll hos fastlegen sent november så håper det holder mtp unngå influensaen

Jeg har fått time i 2. trimester, og lar de som er mer utsatt enn meg gå foran i køen. Jeg jobber på kontor, så ikke spesielt utsatt. Men mannen jobber i barnehage og tar med seg diverse sykdom hjem! Heldigvis jobber han ute, så er ikke så ille. Men satser på at jeg unngår influensa fram til vaksinering. Bare et par uker igjen nå.

Jeg skulle få vaksinen via jobb denne uken, men de anbefalte meg å vente til 2. trimester basert på fhi sine anbefalinger og siden jeg ikke hører til noen av de gruppene. Helsepersonell bør ta i 1. trimester i influensasesongen.
Tar så snart jeg går over i 2. trimester, om 3 ukers tid :)
Akkuratt samme her!

Jeg fikk beskjed med jordmor i går at jeg kan ta den i første trimester. Så tenker å ta den neste uke når jeg er i uke 10. Jeg er helsepersonell, men vært veldig usikker siden jeg er sykemeldt for øyeblikket.

Back
Topp