Influensavaksine

Moonstone

Betatt av forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har planer om å ta vaksinen og fra når (hvilken uke) kan man eventuelt ta den? Kontakter man fastlege eller helsestasjon?

Noen som har planer om å ta vaksinen og fra når (hvilken uke) kan man eventuelt ta den? Kontakter man fastlege eller helsestasjon?
Jeg tar den hver høst når den kommer pga jeg er i risikogruppen. Den er anbefalt til gravide i andre og tredje trimester. Influensasesongen er snart over så hadde hørt med legen hva han/hun syntes.

Jeg tar den i forbindelse med jobb, tok den i høst en gang.
Anbefales etter uke 12 :)

Tenker vi i September-gruppa egentlig ikke får noe mulighet til å ta influensavaksine: influensaen begynner å ebbe ut sånn nå i Mars, med nesten ingen flere tilfeller i April. Lønner seg sånn sett ikke å vaksinere seg så seint, da neste års vaksine (altså den fra høsten 2020) uansett kommer til å inneholde andre influensatyper. Og den får vi vel satt sånn ca rundt den tiden vi har nyfødte? :) Oktober...ish?

Jeg har tenkt at det sikkert er for sent, slik flere nevner. Og fastlegen har ikke sagt noe om det heller ☺️

Jeg har pleid å ta den hvert år pga astma, men droppet i år fordi jeg har fått influensa med lungebetennelse to år på rad til tross for vaksine (litt bitter, kan du si). Fikk en melding av legen min om at hun har lagt den klar for meg og vil jeg skal ta den straks jeg har passert 12 uker. Influensaen er kommet litt senere igang i år, så hun mener det er verdt å ta den nå. Velger å følge det rådet.

Nei. Jeg er hypervigilant så jeg satser på å holde meg frisk istedet. Jeg blir seriøst sjuk av omtrentlig alle medisiner :shifty: men veldig lite dårlig av vanlig smitte om jeg kan kalle det det.

Back
Topp