Influensavaksine?

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Jeg har ikke tatt årets vaksine.. (Har faktisk aldri vaksinert meg mot influensa..)
Har dere tatt den?
 
Ikke tatt den
 
Legen min sa jeg måtte ta den, ble ganske syk dagen etterpå. Skal aldri ta den igjen, men de sier at vaksinen beskytter barnet etter fødselen også.
 
Eg har tenkt så mykje på det. Eg klarer ikkje å bestemme meg. Har aldri tatt influensavaksine og har heller ikkje hatt influensa på iallfall over 10 år.

I det eine øyeblikket skal eg til å ringe legekontoret for å få ordne med å få tatt den, neste sekund bestemmer eg meg for å droppe deto_O
 
Har ikke tatt den, men skal ta den :)
Har aldri tatt den, men når helsemyndighetene anbefaler gravide (etter uke 12) å ta den -gjør jeg det. Jeg må bare få fastlegen til å skrive ut resept til.meg, da helsestasjonen var tom.
 
Jeg har aldri tatt, men tok den i år.
Det er noe møkk å være syk når man er gravid, så hvis jeg kan unngå influensa, så ja takk :)
 
Jeg har aldri tatt, men tok den i år.
Det er noe møkk å være syk når man er gravid, så hvis jeg kan unngå influensa, så ja takk :)
 
Ikke tatt den, verken jeg eller mine barn har noen gang hatt influensa, så har ganske strekt immunforsvar.. Veldig uflaks om jeg skulle få det nå.
Jeg hadde heller ikke hatt influensa på mine 35 år men fikk den i fjor, og vil aldri ha den igjen. Kommer til å vaksinere meg i år for å beskytte barnet i magen da dette er anbefalt. Skulle man være så uheldig å faktisk få influensa som gravid, så kan dette være ganske så farlig for babyen ifølge legen min. Men igjen, det er jo opptil enhver om det er noe man ønsker
 
Jeg har aldri tatt den før, men tok den i år, siden helsemyndighetene anbefaler det.
 
Jeg har tatt den da det var anbefalt fra jordmor og lege :)
 
Jeg har tatt den! Har aldri tatt den før og var dermed skeptisk, men kjente ingenting etterpå.
 
Eg tok den. Fekk reaksjon dagen etterpå i tillegg til omgangssyke, så det var litt heftig...men siden den beskytter baby i starten er det verdt det :)
 
Tok den bare fordi jeg ble anbefalt det av både jordmor og lege. Har aldri tatt den før, og tror heller ikke det er noe jeg kommer til å fortsette med. Men greit å være på den sikre siden
 
Back
Topp