Influensavaksine

Skal du ta influensavaksinen?

• Ja

Votes: 18 66,7%
  • Nei

Votes: 9 33,3%

• Antall som har svart
    27
Ja. Tokk den i fjord og det er det beste jeg har gjort!! Jeg får bestandig 40,5 i feber og ligger død i 5-7 dager men høy feber som ikke går ned. Er så sliten av det.

Jeg skal ta den når den kommer i høst.

Har tenkt å ta den de siste årene også siden guttungen drar med så mye smitte fra bhg. Glemt det bort og aldri vært så mye syk som de siste 2 årene. Å være i 3 trimester uten influensavaksine denne gangen føler jeg er risikosport.

Når kan man ta den? Er det i 2 trimester?
Det er anbefalt i 2. og 3. trimester, men man kan visst ta den i 1. trimester også. Leser at vaksinen kommer til kommuner/helseforetak i september/oktober, og i løpet av den tiden bikker vel alle her uke 12 uansett :-)

Jeg tok den forrige gang jeg var gravid, og slapp unna sykdom hele svangerskapsperioden. Det sies vel at barnet også er beskyttet i den første tiden etter fødsel, så det bør jo også være en motivasjon for å ta vaksina :)

Anbefalingen er vel alle gravide over 12 uker. Jeg tar den alltid, og skal ta den i år og. Er i risikogruppe fra før, så gjør det man kan for å hindre å bli syk :)

Tok den sist jeg var gravid, men ikke tenkt så langt enda. Blir vel å høre hva jordmor anbefaler

I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å ta den, men var en del syk forrige graviditet så kanskje jeg skal gjøre det denne gangen?

I 2018 var jeg sykemeldt FIRE uker pga. influensa, det tok seriøst helt ufattelig lang tid å bli frisk. Det satt virkelig skrekken i meg, så jeg tok den i fjor og skal ta den i år.

Back
Topp