Influensavaksine

Viprøver79

Glad i forumet
Leste på venterommet til fastlegen at gravide bør ta influensavaksine rundt uke12. Dette gjøres også at babyen er vaksinert en stund etter fødsel.
Noen som har gjort seg noen tanker om de skal gjøre det, eller som har gjort det?
Hvordan påvirker dette fosteret?

Gjorde det i 2016 og spontanaborterte uka etterpå. I høst diskuterte jeg det med jordmor og hun var overrasket over at jeg hadde fått 2016vaksinen siden jeg bare var 7-8 uker på vei, og vi ble enige om at jeg ikke skulle ta den i høst. Så mistet jeg - og hadde tenkt å ta den, men rakk ikke.
Nå har jeg ikke tenkt å ta den.

Jeg skal ikke ta den. Har nettopp hatt influensa så jeg er ferdig immun.

Jeg kunne få den på jobb i høst/vinter, men valgte å ikke ta den fordi jeg er frisk og det sies at man vil være mer utsatt for å bli syk som gammel dersom man tar vaksinen. Jeg var ikke gravid da. Hadde jeg tilhørt en av gruppene som anbefales å ta vaksinen, ville jeg tatt den. Nå ligger jeg med influensa. :wtf:
Det finnes to typer influensa A og B, og vaksinen dekker bare den ene typen. I år var det forventet størst utbrudd av den typen vaksinen ikke dekker.

Jeg tok den ikke sist og tenker nok å ikke ta den denne gangen heller. Føler det er så mye usikkerhet rundt det..

Jeg har allerede tatt årets vaksine før jeg ble gravid, og skal definitivt ta den hvis jeg rekker før barnet blir født, vaksinen kommer jo som regel i oktober. Når vi er så heldige og har trygge vaksiner mot potensielt farlige sykdommer for en liten nyfødt sier ikke jeg nei. Jeg har alltid slitt med influensa og slipper litt billigere unna med vaksine, så tar den uansett , men viktigste er jo at barnet blir beskyttet.

Jeg skal nok ikke ta den. Sist(2016) så spurte jeg etter den, men legen sa at siden jeg var frisk ellers så hun ikke noe behov for at jeg skulle ta den :)

Jeg tok den sist svangerskap. Har aldri vert så syk som da :-p men får se. Har kronisk sykdom så har dobbel grunn til å ta.. meen..

Back
Topp