Influensavaksine?

Ja jeg har tatt den :) men det var før jeg ble gravid, er anbefalt å ta den pga astma. Glad jeg gjorde det, da det er anbefalt for gravide også (og jeg helst vil slippe influensa på toppen av alle de andre gravidplagene jeg har) :)

Ja, tok den i høst. Både mannen min og jeg tok. Likevel har vi tilbrakt jula med kraftig influensa, høy feber osv osv. I følge fastlegen min er årets influensa ekstra kraftig og skummel, og vaksinen gir ikke full bekskyttelse. Men han understreket at det hadde mest sannsynlig blitt enda verre uten vaksinen, da kunne vi fått mer komplikasjoner (lungebetennelse osv.) så jeg er glad vi tok den

Ja tok den i høst før jeg visste at jeg var gravid, men i ettertid så var jeg nok allerede gravid da[emoji4]

Jeg tar ikke slike vaksiner. Har heller aldri hatt kjempeinfluensa. Nektet vaksine mot svineinfluensa også. Det er jeg nå veldig glad for. En vennine tok svineinfluensa vaksine mens hun var gravid og babyen fikk narkolepsi. Jeg var selv gravid når de prøvde å få meg til å ta den

Nei
Har ikke tatt igjenom noen av svangerskapene mine. Vet ikke helt hvorfor, bare aldri komt så langt.
Aldri hatt influensa før.
Kan godt være jeg tar den denne gangen.

Jeg jobber på sykehus og tar selvsagt influensavaksine både pga jobb og at jeg er gravid. I forhold til jobb er det både for å ikke smitte sårbare pasienter og for å unngå å bli syk selv. Tok den forrige uke da jeg kom i 2.trimester.

Nei. Vet ikke om jeg skal ta den. Pleier å ta den på jobb, men jeg hadde ferie den uka. Vet ikke om jeg kommer til å ta den. Tror ikke jeg tok den sist jeg var gravid heller.

Nei, men skal ta den til uka. Sist svangerskap fikk mannen influensa og jeg var sjeleglad for at jeg var vaksinert! :-)

Ja, tok den på jobb rett før jeg ble gravid.
Både for min egen skyld (er i risikogruppen), for mine hjemme og for pasientene mine på jobb.

Niks, jeg er veldig skeptisk til influensavaksiner. Hadde sikkert tatt den dersom jeg jobbet innen helsesektoren.

Ja, tok den da jeg var på første svangerskapskontroll hos fastlegen :)

Nei, tok den ikke sist heller.
Aldri hatt influensa, og jordmor sa jeg ikke trengte det siden jeg ikke er i noe risikogruppe.. Ikke er det influensasesong når babyen blir født heller.. Så da ser jeg ikke poenget med å ta den..

Back
Topp