Influensavaksine

Jeg tar den fordi jeg allerede er i en risikogruppe utenom gravid (som også er en risikogruppe og derfor blir anbefalt å ta den :) ) tok den sist også. (Graviditet altså.) men tar den ikke vanligvis når jeg ikke er gravid faktisk. :) mest fordi jeg ikke orker [emoji85] og fordi influensa ikke er så stress synes jeg, men når jeg nå har en annen jeg deler kropp med så må jeg ta litt mer hensyn enn bare til meg selv tenker jeg da :)

Jeg er 99% sikker på at jeg skal det. Med førstemann gadd jeg ikke siden jeg uansett gikk hjemme og kunne holde meg unna syke, men nå kan jeg ikke unngå smitte om guttungen kommer hjem fra bhg med noe.
Ble aldri skikkelig syk tidligere, men det vinterhalvåret som var nå var jeg dårlig av og på i 6 mnd, og i tillegg en periode som jeg var dritsyk. Så tror rett og slett ikke jeg tør å ta sjansen på å ikke ta den, selvom jeg er redd den skal skade baby i magen [emoji29]

Skal du ta den?

Jeg har egentlig ikke tenkt på det før i dag. Og tok den ikke sist graviditet. Men har en gutt som skal begynne i bhg i september. Så tror at jeg skal ta den denne gangen ;)

Ja, tenkte å ta den. Aldri tatt influensavaksine før... når gjøres det?

Jeg skal ta den. Ber om at de setter den på legekontoret neste gang jeg skal dit:-)

Eg kjem nokk til å ta den denne gangen også [emoji4] godt å sleppe influensa når man er gravid og tillegg tenke på mini i magen [emoji4]

Ja, tenkte å ta den. Aldri tatt influensavaksine før... når gjøres det?

Tror jeg leste at man kan ta den i oktober. Men er ikke helt sikker.

Jeg kommer til å ringe for å bestille time hos legen, og regner med de vet når jeg burde ta den :)

Jeg kommer til å ringe for å bestille time hos legen, og regner med de vet når jeg burde ta den :)

Takk, da gjør jeg det samme :)

Snakket med legen min denne uken, og hun bekreftet at ny vaksine vil komme i oktober. Hun anbefalte meg å vente med å komme inn for å ta vaksine til etter det [emoji4]

Jeg kommer ikke til å ta den[emoji4] Forstår at mange gjør det. Jeg har ikke gjort det i mine andre graviditeter. Har heller aldri hatt influensa[emoji4]

Er dette noe nytt?? At gravide bør ta den mener jeg??

Tok den sist og skal ta den nå også. Jobber i bhg så er utsatt for smitte.

Visste ikke dette før nå, men kommer til å ta den :) Har hatt flere heftige influensarunder tidligere.

Jupp, jeg skal ta den. Jeg får den på jobb siden jeg jobber på infeksjonsmedisin på sykehuset :) ville tatt den uansett. Unner ingen influensa, spesielt ikke når man er gravid. Vi får inn fler gravide hvert år med influensa. De blir ofte litt dårligere og trenger intravenøs behandling.

Back
Topp