Influensavaksine

Penelope

Flørter med forumet
Har dere tenkt å ta den? Ser at folkehelseinstituttet anbefaler gravide etter uke 12 å ta den. Jeg kan få den via jobben, men jeg er bare 6+4. Må gi beskjed innen i morgen om jeg vil ta den eller ikke.

Vi fikk også tilbud på jobben for 2 uker siden. Men takket nei :) Var da bare 8 uker.

Tar ingen vaksine som gravid jeg...
Var gravid under svineinfluensahysteriet for 7 år siden også, takka pent nei da også gett :P

Har dere tenkt å ta den? Ser at folkehelseinstituttet anbefaler gravide etter uke 12 å ta den. Jeg kan få den via jobben, men jeg er bare 6+4. Må gi beskjed innen i morgen om jeg vil ta den eller ikke.

Jeg ville faktisk tatt den. Hadde influensa sist graviditet og ble veldig dårlig av den. Var da i uke 16. Hadde høy feber i en uke og måtte ta mye paracet, noe som gjorde at jeg var mye bekymra for babyen.

Siden du kan få den via jobben antar jeg at du er litt ekstra utsatt, og dermed kanskje burde takke ja. Du kan sikkert ta en tlf til legen først om du er usikker?

Var gravid under svineinfluensahysteriet for 7 år siden også, takka pent nei da også gett :P

Stor forskjell på svineinfluensvaksine og vaksine for vanlig sesonginfluensa

Siden du kan få den via jobben antar jeg at du er litt ekstra utsatt, og dermed kanskje burde takke ja. Du kan sikkert ta en tlf til legen først om du er usikker?

Er ikke ekstra utsatt i jobbsammenheng, men det er bare noe bedriftshelsetjenesten tilbyr hvert år. Sikkert for å holde sykefraværet nede. Tar en telefon til legen, jeg :-)

Jeg har aldri tatt influensavaksinen jeg...får det heller ikke... Tok svineinfluensavaksinen derimot, gjett hva jeg fikk da en stund etterpå :P
Så jeg tørr ikke :P

Snakket med legen nå og han sa at jeg burde vente til etter uke 12, så da dropper jeg hele vaksina tror jeg. Innen jeg har nådd uke 12 er det vel for sent med vaksine uansett.

Eg skal høre med legen min. Eg har sannsynligvis astma og jobber innen helse så eg er litt ekstra utsatt.

Jeg tok den i andre trimester med småtten og er veldig glad jeg unngikk influensa med han innabords, men jeg vil ikke ta den i første trimester når alle organene dannes og embryoet er særlig følsomt.

Tviler på at jeg tar influensavaksinen, men mulig jeg hører om kikhostevaksine. Det går så innmari mye av det i nabolaget.

Stor forskjell på svineinfluensvaksine og vaksine for vanlig sesonginfluensa
Joda :)
men det er noe med å være den eneste som har ansvaret for babyen i magen og jeg kan ikke SE hvordan babyen har det når den er inne i magen... Så da tørr jeg ikke.. Uansett hvilken vaksine det er og hvor godt utprøvd den er..

Jeg tenker ikke ta vaksine :-)

Never. Har gått bra de andre gangene uten den vaksinen, så da holder jeg meg til det jeg er vant med. Har sett uheldig bivirkning av den, og det satte nok en støkk i meg.

Nei jeg tar den ikke

Tviler på at jeg tar influensavaksinen, men mulig jeg hører om kikhostevaksine. Det går så innmari mye av det i nabolaget.
Er du ikke vaksinert mot det fra før av? De aller fleste holder seg frisk med den vaksinen de fikk som barn.

Er du ikke vaksinert mot det fra før av? De aller fleste holder seg frisk med den vaksinen de fikk som barn.

Joda, har den fra før, men det er ikke nødvendigvis slik at man er livstidsvaksinert likevel. Svigerinnen min har gått med kikhoste i tre mnd i høst, så skal iallfall høre med legen. [emoji4]

Jeg tok influensavaksine da jeg gravid sist gang, og var veldig glad for at jeg holdt meg frisk selv om "alle" rundt meg ble syke. Men vaksinen er jo bare anbefalt for andre og tredje trimester, så tar den ikke denne gangen.

Den tok ikke jeg heller da. Men tror kanskje jeg tar influensavaksinen.. Men er ikke 12 uker før i januar jeg da.

Back
Topp