Influensavaksine

Spurte fastlegen min, hun ville ikke si at jeg måtte ta den eller ikke ta den. Det var mer opp til meg, når jeg sa at jeg følte at jeg ikke trengte den. Så sa hun at jeg som var ung og frisk ville klare meg fint uten vaksinen. Så jeg vekger å ikke ta den.
 
Tok vaksinen nå på onsdag. Datteren min har har influensa så jeg fikk beskjed om at han anbefalte sterkt å ta den!
 
Tok den for snart 2 uker siden, og jeg betalte 200 kr. Tok vaksinen i fjor også, reagerte hverken på vaksinen eller ble syk, glad for at jeg tok den :)
 
Jeg tok den tidligere i uken da jeg var inne til blodprøver. Jeg har aldri hatt influensa, men immunforsvaret er dårligere når man er gravid, og jeg hverken gidder eller tør få influensa nå. Det er mange nok ting å bekymre seg for, og tungt nok å være gravid, om jeg ikke skal legge influensa på toppen i tillegg!
 
Jeg skal ikke ta den. Gir den ikke til dattera mi som har diabetes heller.
 
Selv ser jeg ikke problemet med vaksinen, og med yrke som sykepleier og mye pasient kontakt, tør jeg rett og slett ikke ta noen sjanser. Men så er vi jo alle forskjellige og med ulike meninger, ønsker og risikogrupper :)
 
Back
Topp