Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ble litt i tvil når jeg leste dette:
"De aller fleste gravide som får influensa blir friske uten komplikasjoner og uten at fosteret blir skadet. Gravide har likevel en noe økt risiko for komplikasjoner av influensasykdom, for eksempel lungebetennelse, sammenliknet med ikke-gravide.
Denne risikoen ser ut til å øke utover i svangerskapet. Hvis mor utvikler alvorlige komplikasjoner utgjør dette også en fare for fosteret. Det er også vist at influensa under svangerskapet øker risikoen for dødfødsel.
Vaksinasjon av mor under graviditeten kan beskytte barnet mot influensa den første tiden etter fødselen.
Les mer om influensa og vaksine til gravide hos Folkehelseinstituttet"
Spørs om det vil ha mye å si i forhold til at vaksinen også trenger tid til å virke, og mange kanskje ikke får tak i den før ved terminBle litt i tvil når jeg leste dette:
"De aller fleste gravide som får influensa blir friske uten komplikasjoner og uten at fosteret blir skadet. Gravide har likevel en noe økt risiko for komplikasjoner av influensasykdom, for eksempel lungebetennelse, sammenliknet med ikke-gravide.
Denne risikoen ser ut til å øke utover i svangerskapet. Hvis mor utvikler alvorlige komplikasjoner utgjør dette også en fare for fosteret. Det er også vist at influensa under svangerskapet øker risikoen for dødfødsel.
Vaksinasjon av mor under graviditeten kan beskytte barnet mot influensa den første tiden etter fødselen.
Ville trodd de hadde nevnt det daJa, sant det.
Jeg har hyppig oppfølging, og verken lege eller jordmor har nevnt denne vaksinen.
Ble litt i tvil når jeg leste dette: