Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen her som har tatt influensavaksinen? Ser de råder gravide etter uke 12 til å ta den. I tillegg har jeg diabetes så er i risikogruppen fra før av. Men jeg er veldig usikker på om jeg vil ta den eller ikke :s
Ville aldri tatt den.
Og vet ikke hva det innebærer å være i risikogruppa, hva skje hvis du evt blir syk?!
Hvordan dårlig?Eg skal ikke ta den, da det gikk veldig dårlig sist. Tar de fleste vaksiner, men aldri mer influensavaksiner..![]()
Jeg tenkte å ringe legen på mandag å høre. Ellers skal jeg til kontroll på onsdag,så kanskje jeg venter til det for å høre hva jordmor og lege sier. Eneste er at jeg er redd det er for sent å ta den snart. Tar jo et par uker før vaksina virker også. Ikke lett det her.Hva sier legen da? Jeg ville tatt den om legen anbefalte den..
Jeg har ikke fulgt med, men om man tok svineinfluensavaksinen for 6år siden, holder den enda?
Jeg spurte min lege om det var for sent, for det samme tenkte jeg. Men han sa at den verste tiden for influensa var sent vinter og tidlig vår. Så han mente at sesongen ikke hadde begynt en gang. Og var derfor heller ikke i tvil om at jeg burde ta den.Jeg tenkte å ringe legen på mandag å høre. Ellers skal jeg til kontroll på onsdag,så kanskje jeg venter til det for å høre hva jordmor og lege sier. Eneste er at jeg er redd det er for sent å ta den snart. Tar jo et par uker før vaksina virker også. Ikke lett det her.
Jeg tok også svineinfluensavaksinen for 6 år siden, men tror ikke den holder nå. Viruset endrer seg vel fra år til år tror jeg.
Litt vanskelig å forklare da jeg aldri fikk svar på noe, men endte med utredning for epilepsi, narkolepsi, me og ms. Mistet billappen og var mye sykemeldt. De mente at vaksina hadde noe med at jeg ble så dårlig som jeg var. Tok den rett etter kyssesyken og det ble en feil kombinasjon. Alltid følgt opp med alle vaksiner, men denne tørr jeg aldri å ta igjen, for vil ikke tilbake dit jeg var med anfall osv. Vet ikke om det var vaksina sin feil, men mange leger trudde det.Hvordan dårlig?