Influensavaksine

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Hei! Er det noen som vurderer å ta den? Eller har tatt den? Var hos legen i sted, og hun anbefalte meg den. Men jeg er jammen litt usikker! Jobber som pedagogisk leder i en barnehage, så jeg er naturligvis ganske utsatt for sykdom.
 
Ligger med influensa nå så føler ikke det er vits i å ta den når jeg er komt til andre trimester :) men går jo an å få influensa flere ganger. Veldig usikker selv
 
Ligger med influensa nå så føler ikke det er vits i å ta den når jeg er komt til andre trimester :) men går jo an å få influensa flere ganger. Veldig usikker selv
Det skjønner jeg. Ja, ikke sant! Masse god bedring :)
 
Ble anbefalt å ta den da jeg gikk gravid med førstemann men bør ikke ta den i første trimester. Jeg var i 2. Trimester da jeg tok den
 
Jeg jobber på legekontor og rakk akkurat å ta den før jeg ble gravid :)
Vi anbefaler pas å ta den :)
 
Vi har en slik tråd fra før :) men for å svare så har jeg i utgangspunktet ikke tenkt å ta den da jeg ikke rakk det før jeg ble gravid...
 
Ble ikke anbefalt sist jeg var gravid å ta den da jeg svæært sjelden har influensa, da mente legen det ikke var noe vits. Så tror jeg dropper det denne gangen og.
 
Jeg kommer til å ta den. Sliter veldig med astma/astmaanfall når jeg er forkjøla, får omtrent ikke puste. Må til legen hver gang å få kortisonsprøyter osv, i tillegg til MYE astmaspray. Tok den forrige gang jeg var gravid og den hjalp. Var ikke forkjøla en eneste gang
 
Hva er grunnen til at dere som ikke vil ta vaksinen ikke vil ta den? Ikke noe galt i det altså, bare lurer :) Er det tidligere erfaringer, at dere ikke tror det trengs, eller redsel og skepsis, og i så fall hvorfor og for hva? Bare en følelse, noe dere har lest, rykte?

Jeg har ikke blitt spurt, men tenker jeg tar den hvis legen anbefaler den. Og det gjør hun vel etterhvert hvis hun følger helsemyndighetene sine råd?
 
Hva er grunnen til at dere som ikke vil ta vaksinen ikke vil ta den?

Jeg har ikke blitt spurt, men tenker jeg tar den hvis legen anbefaler den. Og det gjør hun vel etterhvert hvis hun følger helsemyndighetene sine råd?

Legen mente at siden jeg kun hadde hatt influensa en eneste gang var sjangsen for at jeg kom til å få det minimal. Hadde jeg derimot hadde influensautbrudd hvert år hadde jeg nok tatt den.
 
Legen mente at siden jeg kun hadde hatt influensa en eneste gang var sjangsen for at jeg kom til å få det minimal. Hadde jeg derimot hadde influensautbrudd hvert år hadde jeg nok tatt den.
Åja! Takk for svar, hjelper på nysgjerrigheten.
 
Så det hang info om det på legekontoret i går men har ikke vurdert å ta den. Hadde meg en runde med noe influensatull rett etter befruktning, får satse på at det var det.
 
Nei :)
Tok den heller ikke sist.
 
Back
Topp