Influensavaksine

Har ikke tenkt på det. Tror jeg holder meg unna :)

Var innom legekontoret for å bestille time. De sa aldri noe om at jeg burde ta den. Synd at de aldri informere om noen ting. Spurte heller ikke om jeg tok folat eller tok tran. Tenk vist jeg ikke visste at jeg skulle ta det. Synst det er dårligt gjort av et legesenter å ikke si noen ting.!

Var innom legekontoret for å bestille time. De sa aldri noe om at jeg burde ta den. Synd at de aldri informere om noen ting. Spurte heller ikke om jeg tok folat eller tok tran. Tenk vist jeg ikke visste at jeg skulle ta det. Synst det er dårligt gjort av et legesenter å ikke si noen ting.!

Legene er ikke så flinke på det med kosthold... Min jm spør hver gang om jeg tar omega3, det er det viktigste etter folat sier hun. Ellers behøver visst de aller fleste ikke tilskudd av noe slag.

Legene er ikke så flinke på det med kosthold... Min jm spør hver gang om jeg tar omega3, det er det viktigste etter folat sier hun. Ellers behøver visst de aller fleste ikke tilskudd av noe slag.
Var dama i resepsjonen jeg snakket med. Men uansett. Veldig glad for at jeg leser bv sine side, veldig mye nyttig info

Ja det er det. Desverre kan almennleger litt om mye, men ikke mye om enkelt ting. Har du flaks så kanskje legen har dypere kunnskap om svangerskap. Men ikke alle har det. Det beste er å gå til jormor. Men legene burde absolutt informere om de grunnleggende tingene som folat og annet kosttilskudd.

Ja det er det. Desverre kan almennleger litt om mye, men ikke mye om enkelt ting. Har du flaks så kanskje legen har dypere kunnskap om svangerskap. Men ikke alle har det. Det beste er å gå til jormor. Men legene burde absolutt informere om de grunnleggende tingene som folat og annet kosttilskudd.

Kan jeg gå til jordmor issteden for til lege å ta de prøvene der istedenfor i uke 12? Min lege er i permisjon så har vikarlege aldri møtt hun

Kan jeg gå til jordmor issteden for til lege å ta de prøvene der istedenfor i uke 12? Min lege er i permisjon så har vikarlege aldri møtt hun
Tror du kan velge om du vil gå til lege eller jormor. Det kan være litt ventetid hos jordmor husker jeg sist. Så det kan være lurt å ringe tidlig.

Og godt er det at de har bred kompetanse. Satt på spissen skal de kunne nok til å vite hvilken ekspert de skal henvise deg til ;)

Enkelte leger sier rett ut at de anbefaler de gravide pasientene å ta alle kontrollene hos jm ;)

Var dama i resepsjonen jeg snakket med. Men uansett. Veldig glad for at jeg leser bv sine side, veldig mye nyttig info

Absolutt!! Anbefaler alle å tidlig få kontakt med jm, det tar tid å få time. Jeg går til en veldig flink jm som følger meg tett nå på slutten (8 dager på overtid...). Hun har helgevakt og ringte blant annet i dag og lurte på hvordan det sto til!

Har vært veldig frem og tilbake om jeg skal ta den eller ikke.

Jordmor anbefalte det ikke, å sa at om hun hadde vært gravid selv hadde hun ikke tatt den.
Fastlegen min anbefalte det.
Å nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal ta den ;)

Vi skulle ta den hele gjengen siden mannen er hjertetransplantert og går på imundempende medisiner. Men da jeg sa at jeg var usikker på om jeg kunne være gravid fikk jeg beskjed om at jeg burde vente. De anbefalte ikke å ta den de første 3 mnd :) men jeg tenker jeg klarer meg uten. :)

Jeg ble anbefalt å ikke ta den (off the record) av legen sist. Det står i nasjonale retningslinjer eller noe at gravide anbefales, og da har egentlig ikke legene lov til å råde pasienter til det motsatte. Visstnok.
Så jeg tok den ikke sist, kommer ikke til å ta den nå.

Back
Topp