Influensavaksine

vesla1989

Betatt av forumet
Har eller skal dere ta vaksina?

Nei :-P aldri tatt kommer aldri til å ta

Nei. Men så har influensaen begynt å komme her alt så det hadde vært for sent uansett. Hehe. Men har aldri tatt den heller.

Kommer ikke til å ta den heller, kun tatt den en gang pga arbeidssituasjon.

Jepp, den skal jeg ta som alltid. Ikke skeptisk i det hele tatt og følger da andre anbefalinger om vaksiner (som barnevaksinasjon, rubella før jeg ble gravid osv)... Vi hadde ikke fått den før jeg reiste på ferie men regner med den er kommet nå og at vi er i gang med vaksinasjoner på jobb. Fortsatt en stund til influensaen kommer!

Er i tvil om jeg skal ta den. Har hørt at gravide blir anbefalt å ta den.

Gravide i 2. og 3. trimester blir anbefalt å ta den ja. Det beskytter også barnet etter fødselen (vi får jo babyer i den verste influensatiden). Jeg vil absolutt ikke ha influensa mens jeg er gravid eller at babyen blir utsatt for det etter fødsel, det er tross alt ikke en vanlig forkjølelse på noen dager

Tror jeg vil vurdere d, men må høre med legen. Jobber på skole, og hygienen er rimelig variabel, og vi sender hjem syke unger stadig vekk.

Tok den sist og skal ta den nå :)

Jeg fikk sesonginfluensa forrige svangerskap, en uke før jeg rundet andre trimester. Jeg var syk og borte fra jobb en mnd. En blir skikkelig dårlig av skikkelig influensa, og som gravid er man ekstra sårbar og det henger ekstra lenge i. Dessuten vet jeg det kan være livstruende for en nyfødt baby å få sesonginfluensa. Så ja, jeg skal ta vaksina. Uten tvil.

Nei. Jeg ser ikke poenget :)
Poenget er at de som har som jobb å finne ut av dette har funnet ut at det bør vi, fordi vi har økt risiko for å få influensa, og økt risiko for å få kjipe ettersykfommer, og dette betyr risiko for prematur fødsel og risiko for barnets liv. Og ditt.

Derfor.

Ja, jeg skal ta den når tilbudet kommer på legekontoret. Skal høre med legen når det er, når jeg likevel er der til uka

Poenget er at de som har som jobb å finne ut av dette har funnet ut at det bør vi, fordi vi har økt risiko for å få influensa, og økt risiko for å få kjipe ettersykfommer, og dette betyr risiko for prematur fødsel og risiko for barnets liv. Og ditt.

Derfor.

Ja, jeg skal ta den når tilbudet kommer på legekontoret. Skal høre med legen når det er, når jeg likevel er der til uka

Når jeg mener at jeg ikke ser poenget så mente jeg at jeg ser ikke poenget for meg selv å ta den. Om du ser poenget for deg å ta den så go a head å ta den men ikke tro at jeg ikke har satt meg inn I hvorfor noen tar den altså.

Back
Topp