Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har tatt. Men jeg er også daglig eksponert for syke folk, så jeg tok det både for å beskytte meg og dem, i tillegg til at jeg ikke kan bli sykemeldt.
Jeg har aldri tatt og kommer ikke til å ta så sant jeg ikke har et spesielt nedsatt immunforsvar eller jobber med syke mennesker. Har ikke hatt influensa siden 2003, og har et generelt godt immunforsvar.
Sniker fra april. Jeg ville tatt den nå om jeg kunne, men nå er det for sent... Ville ikke ta den da jeg er skeptisk til unødige vaksiner og jeg aldri får influensa til vanlig, men har nå vært et influensa vrak i TI dager, og det har vært helt fryktelig! De sier det tar lenger tid å bli frisk når man er gravid pga nedsatt immunforsvar (?) og det har virkelig stemt for meg unner ingen å få influensa som gravid! Folkehelseinstituttet anbefaler jo influensavaksine til gravide, og de vet kanskje hva de prater om allikevel
Jeg har tatt influensavaksinen da den er veldig trygg. Jeg jobber på sykehus og gravide blir anbefalt å ta vaksinen grunnet mulige komplikasjoner ved influensa for babyen. Den mulige bivirkninger man kan få av vaksinen for "ikke allergikere" er for de aller fleste veldig mild framfor å få influensa, men forstår godt mange er skeptiske. Det er heldigvis valgfritt (-: