Influensavaksine ??

Lille engelen

Betatt av forumet
Håper noen kan hjelpe meg!
Fikk akkurat en tekstmelding fra fastlegen, der de oppfordret meg som var i risikogruppen ( gravid over 12 uker til og ta influensavaksine!
Er det noen andre som har fått samme beskjed ?
Har spurt ei venninne som har ei datter på 3, hun ble frarådet det?

Jeg fikk beskjed om det samme som deg. Vet ikke hva jeg tenker om det..! Har tatt den for tre år siden og det gikk bra. Veldig usikker :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det høres kjent ut. Jeg jobber på sykehus å det sies at vi bør ta den, men jeg avstår fra slike vaksiner :)

Skal ikke ta den..pleier ikke bli rammet hardt av influensa. Har ikke hatt feber over 38.5 så lenge jeg kan huske tilbake.

Jeg tok vaksine sist svangerskap i samråd med min lege. Jeg blir veldig dårlig om jeg får influensa og tåler ikke å bli syk når jeg er gravid.

tok svine influensa vaksine når jeg var gravid med nr 2..
hun var myyyye syk når hun var beibi.. sykehus opphold og div.
er jo ikke sikker det var vaksinen,men jeg kommer ikke til å ta noen vaksiner når jeg er gravid..
meg om det :p
håper du finner ut av det :)

Jeg tok også svineinfuensavaksine for 4 år siden... Men har ikke merket noe negativt ved at jeg tok den. Såg en lapp om dette med at gravide over uke 12 bør ta influensavaksinen... Usikker på hva jeg bør gjøre... Føler at det ikke er nødvendig. Skal til lege på fredag, så tenkte å høre med han da.

Jeg skal ta den etter 1. trimester...
Anbefales at alle gravide gjør det.

PS: Man kan ikke sammenlikne influensavaksine og svineinfluensavaksine...

Back
Topp