Influensavaksine

Alle gode ting er tre <3

Blir kjent med forumet
I dag har jeg tatt vaksinen. Håper den virker :) andre som har tatt eller skal ta den?

Ikke tenkt tanken engang jeg, men skal undersøke litt, å evt vurdere å ta den.. Ikke tatt noen influensavaksine før, gravid eller ikke da :p..

Er du i noen slags risikogruppe siden du tar vaksinen?
Eneste influensavaksine jeg noengang har tatt er for svineinfluensa,var gravid da den herjet :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen vaksine på meg nei :)

Må få tatt den selv. Er i risikogruppa og jobber i butikk så er mye utsatt for smitte. Sist svangerskap fikk jeg influensa og det var mye verre enn ellers. Måtte pøse på med febetnedsettende, hostesaft, nesespray og mye astmamedisiner:eek: Var fryktelig vondt og var så tett som jeg aldri har vært før

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Er ikke i noen risikogruppe så her blir det ingen vaksine.
Jobber på skole så er utsatt for mye smitte, men når jeg ikke er i risikogruppe så ser jeg ikke helt hvorfor.

Er i risikogruppe pga jobben, og har tilbud om å få den der. Men kommer ikke til å ta den.

Jeg skal ta den, men venter til etter uke 16 som er anbefalt i Sverige. Er litt usikker men da jeg er i risikogruppe pga astma og jeg jobber på sykehus med pasienter med kraftig nedsatt immunforsvar ( allvorlige spiseforstyrrelser ) føler jeg at det er det riktige. Plus at det ene året jeg glemte å ta lå jeg kjempesyk i 3-4 uker og det orker jeg ikke igjen!

Gravide personer i 2. og 3. trimester anbefales å ta vaksinen (fhi.no). Så det å være gravid er en egen "risikogruppe". Men det er vanskelig å bestemme seg. Jeg har veid mye frem og tilbake. Men ut ifra det jeg har lest av forskningsrapporter på nettet, så har jeg bestemt meg for å ta den. Men venter til jeg blir 16 uker jeg å :-)

Jeg skal ikke ta den. Har allerede hatt influensa i år, så satser stort på at jeg ikke får det igjen.

Skal ta den neste fredag. Er så heldig at jeg får den gjennom jobben hvert år :)

Å være gravid er definert som risikogruppe, og gravide i 2. og 3.trimester er anbefalt fra helsedirektoratet å ta vaksinen

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gravide er i risikogruppe, ja.
Men jeg har ikke tenkt til å ta den.
Jeg jobber med erstatning på jobben, og vi har MANGE saker hvor folk søker erstatning etter de har tatt vaksinen, siden de ikke visste om bivirkningene i starten.
Så, den holder jeg meg langt unna.

Skal ta via jobb ja :-)

Nei, det skal jeg ikke.

Tok svineinfluensavaksinen og alt hysteriet som var før og etter den har gitt meg litt "angst" for slike vaksiner. Heldigvis slapp jeg og den lille som da lå i magen unna senskader.

Back
Topp